چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۲:۰۹
سلامت - کد خبر : 9139
يكشنبه، ۱۲ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

تاثیر هوای گرم بر کاهش میزای مبتلایان بیماری های ویروسی

نتایج این مطالعه به این معنی نیست که این بیماری در طول تابستان از بین خواهد رفت یا کشورهای نزدیک به خط استوا را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. درجه حرارت بالاتر و اشعه شدیدتر ماورا بنفش در تابستان احتمالا می تواند از تاثیرگذاری بهداشت عمومی در کنترل کروناویروس که عامل بیماری کووید-۱۹ است حمایت کند.

تاثیر هوای گرم بر کاهش میزای مبتلایان بیماری های ویروسی

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، در بررسی های مربوط به تاثیر موقعیت های جغرافیایی بر کرونا مشخص شد: در مکانهایی با درجه حرارت گرم و ساعتهای طولانی تابش نور خورشید- مانند کشورهای نزدیک به خط استوا و مناطقی که فصل تابستان را تجربه می کنند- در مقایسه با کشورهای دورتر از خط استوا و مناطقی که هوای سردتری دارند موارد ابتلا به کووید-۱۹کمتر دیده می شود.

یافته های بدست آمده در این مطالعه با در نظر گرفتن سایر عواملی که می تواند هم در گسترش بیماری و هم در تعداد موارد گزارش شده ابتلا مانند سطح شهرنشینی و میزان انجام تستهای تشخیصی تاثیرگذار باشد، بدست آمده است.

با این وجود محققان این مطالعه تاکید دارند که یافته های آنان به این معنا نیست که با گرم شدن هوا در تابستان ویروس کووید-۱۹ از بین خواهد رفت اما ممکن است گرمای هوا در کند شدن روند آن کمک کننده باشد.

محققان اظهار داشتند: نتایج ما به این معنی نیست که این بیماری در طول تابستان از بین خواهد رفت یا کشورهای نزدیک به خط استوا را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. درجه حرارت بالاتر و اشعه شدیدتر ماورا بنفش در تابستان احتمالا می تواند از تاثیرگذاری بهداشت عمومی در کنترل کروناویروس که عامل بیماری کووید-۱۹ است حمایت کند.

ویروس فصلی

اندکی پس از آغاز شیوع همه گیری کووید-۱۹ در زمستان سال ۲۰۲۰، گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه ممکن است گرمای تابستان موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری شود، مطرح شد. در واقع، بسیاری از ویروس های تنفسی، از جمله ویروسهای آنفلوآنزا، الگوی فصلی ثابتی را رعایت می کنند به گونه ای که در زمستان به اوج می رسند و در تابستان بطور چشمگیری کاهش پیدا می کنند.

محققان به طور قطع نمی دانند که چرا این ویروس ها از الگوی فصلی پیروی می کنند اما تصور می شود چندین عامل در این امر نقش دارند. به طور مثال، مطالعات نشان می دهد که بسیاری از ویروس های تنفسی در محیط هایی با درجه حرارت سرد و رطوبت کم، پایدارتر هستند و برای مدت طولانی تر در هوا زنده می مانند. همچنین رفتارهای انسانی مانند تجمع افراد در محیط بسته در فصل زمستان می تواند انتقال بیماری را تقویت کند.

مطالعات آزمایشگاهی همچنین نشان می دهد که دما و رطوبت بالا موجب کاهش بقای کروناویروس می شود اما این موضوع که آیا این وضعیت در دنیای واقعی محقق شود، مشخص نیست.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!