سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۰۰:۵۹
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17385
شنبه، ۲۰ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

تاثیر سخنرانی رئیس فدرال رزرو روی بازار

رئیس فدرال رزرو در جلسه استماع سنای ایالات متحده سخنرانی کرد و اظهار داشت که آنها "به شدت متعهد" به کاهش تورم در این کشور هستند.

تاثیر سخنرانی رئیس فدرال رزرو روی بازار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، امروز در اولین روز از شهادت شش ماهه خود در مورد سیاست پولی در کاپیتول هیل حضور یافت. وی خطاب به نمایندگان مجلس سنا در کمیته خدمات مالی مجلس، اطمینان داد که بانک مرکزی متعهد به کاهش تورم است و از همه ابزارها برای رسیدن به این هدف استفاده خواهد کرد.

پاول به وضوح اعلام کرد که فدرال رزرو کمپین افزایش نرخ بهره خود را تا زمانی که نشانه های واضحی مبنی بر حرکت تورم به سمت هدف فدرال رزرو 2 درصد مشاهده کند ادامه خواهد داد. 

پاول علاوه بر وعده مبارزه با تورم، تاکید کرد که وضعیت کلی اقتصاد مثبت است، با بازار کار قوی و تقاضا به طور مداوم در حال افزایش است. پاول اظهار داشت که تورم بسیار بالاتر از هدف 2 درصد بوده است و با ادامه بازار کار به شدت فشرده، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) به تشدید موضع سیاست پولی ادامه داده است و نرخ بهره را 4-1 / افزایش داده است. 2 واحد درصد نسبت به سال گذشته

پاول ضمن صحبت از کاهش تورم و متعاقب آن افزایش نرخ بهره گفت: احیای ثبات قیمت احتمالاً مستلزم آن است که برای مدتی موضع محدودکننده سیاست پولی را حفظ کنیم.

به منظور دستیابی به موضع سیاست پولی که به اندازه کافی محدود کننده باشد تا تورم را در طول زمان به 2 درصد برگرداند، فدرال رزرو همچنان به پیش بینی افزایش بیشتر در محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال مناسب خواهد بود. علاوه بر آن، بدنه دولتی در حال حاضر سخت در تلاش است تا حجم کل ترازنامه خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

 سخنرانی آقای پاول:

1. تورم بالا واقعا به مردم فشار زیادی وارد کرده اما ما به صورت جدی می‌خواهیم کنترلش کنیم.

2. اگر ثبات قیمت وجود نداشته باشد اقتصاد برای هیچکس کارایی ندارد.

3. به همین دلیل بود که ما نرخ بهره را در سال گذشته چندین بار افزایش دادیم.

4. احتمالا ما نرخ بهره را بالاتر از اهدافی که در جلسات قبلی اعلام کردیم افزایش خواهیم داد

 

نوسانات بیت کوین در حالی افزایش می یابد که پاول فشار تورمی را مجدداً مورد انتظار قرار می دهد همانطور که انتظار می رفت، شهادت او باعث افزایش نوسانات بازار شد.

رئیس‌جمهور در سخنانی خطاب به کمیسیون خدمات مالی مجلس اذعان داشت که فشار تورمی بیش از پیش‌بینی‌های قبلی است.ونرخ نهایی بالاتر از حد انتظار ما خواهدبود 

با این حال، وی همچنین خاطرنشان کرد که از منظری گسترده تر، تورم نسبت به اواسط سال گذشته تا حدودی تعدیل شده است اما همچنان بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی خود باقی مانده است.

در طول شهادت پاول، سرمایه‌گذاران و قانون‌گذاران به دنبال سرنخ‌هایی  بودند که آیا او در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال در 21 تا 22 مارس از افزایش 25 واحدی دیگر یا افزایش 50 واحدی دیگر حمایت می‌کند. 

پاول نیز تاکید کرد جلسه ماه مارس نیز به داده های انتشار یافته بستگی دارد و تصمیم مشخصی گرفته نشده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!