پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۷:۰۷
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17275
پنجشنبه، ۲۷ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

تاثیر تورم آمریکا روی رمز ارزهای دیجیتال

داده های اقتصادی مربوط به تورم آمریکا امروز به بازار ارزهای دیجیتال تاثیر شگرفی خواهد گذاشت.

تاثیر تورم آمریکا روی رمز ارزهای دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  جلسه امروز فدرال رزرو به دلیل انتشار داده های مربوط به تورم آمریکا بسیار حائز اهمین است وقطعا آینده بازارها بویژه مارکت کریپتوکارنسی تحت تاثیر این داده‌ها قرار خواهد گرفت.

 پیش‌بینی می‌شود به احتمال زیاد نرخ رشد تورم ماهانه آمریکا در ژانویه از منفی ۰٫۱ درصد به ۰٫۵ درصد افزایش یافته و نرخ رشد سالانه تورم هم از ۶٫۲ درصد به ۶٫۵ درصد رسیده باشد.

 اگر نرخ رشد تورم سالانه و ماهانه آمریکا برابر یا کمتر از ۶٫۲ و ۰٫۵ باشد، به احتمال زیاد رالی صعودی بازار سهام آمریکا که از ماه ژانویه شروع شده، احیا خواهد شد و اگر تورم آمریکا بیشتر از این اعداد باشد، شاهد سقوط بازار سهام آمریکا و دارایی‌های ریسکی خواهیم بود و دلار آمریکا هم تقویت خواهد شد.

 

ابراز امیدواری هم بنیان گذار دیسنتریدر نسبت به آینده بازار رمزارزها 

 فیلب‌فیلب ، هم‌بنیان‌گذار مجموعه دیسنتریدر، در پادکست اخیر کوین‌تلگراف درباره روند بازار ارزهای دیجیتال صحبت کرده است. او در این پادکست با اشاره به اینکه در بازار همیشه روندهای نزولی و صعودی وجود دارد، اعلام کرده که به‌نظر او بازار، آمادگی لازم برای یک صعود قوی را دارد. 

به‌نظر فیلب‌فیبلب، ارزهای دیجیتال با گذشت زمان افراد بیشتر و بیشتری را به خود جذب می‌کند و این افراد آرام آرام از هدف دنیای دیجیتال آگاه می‌شوند و همراه روند آن خواهند شد.

 

اعلامیه مهم از متامسک

پلتفرم MetaMask از طریق حساب کاربری خود اعلام کرد که هیچ گونه ایمیلی را به کاربران ارسال نکرده و از کاربران خواست هرگز کلمات کیف‌پول و رمزعبور خو را در وبسایت‌های ناشناس وارد نکنید، وایمیل های ارسالی را نادیده بگیرید.

 

مدیرعامل کوین‌بیس سعی در برقراری ارتباط با مقامات در خصوص اتفاقات اخیر دارد.

 درحالی که صنعت رمزارزها با موجی از سختگیری های قانونگذاران ايالات متحده مواجه شده است، برایان آرمسترانگ خطاب به مخاطبان توییتری خود اعلام کرد درحال حاضر در واشینگتن حضور دارد و گفت و گوهایی را با قانونگذاران این کشور ترتیب می‌دهد. این درحالی است که کراکن اخیرا خدمات استیکینگ خود را برای کاربران آمریکایی متوقف نموده و این خطر کوین‌بیس را تهدید می‌کند که هدف بعدی SEC باشد.

 این خبر در حالی منتشر می‌شود که به گزارش بلومبرگ، سیرکل، شرکت ناشر استیبل کوین USDC در پاییز ۲۰۲۲ در شکایتی به اداره خدمات مالی نیویورک هشدار داده بود که ذخایر صرافی بایننس برای پشتیبانی از توکن‌هایش، از جمله استیبل کوین BUSD کافی نیست. یعنی به نوعی صرافی کوین‌بیس شروع کننده این مسائل بوده است!

صرافی آمریکایی Coinbase و Coinbase Pro ، رمزارز ACS روی شبکه سولانا رو به پنل معاملاتی صرافی اضافه خواهد کرد.

 

بانک مرکزی امارات ارز دیجیتال ملی خود را عرضه خواهد کرد

 پرداخت های فرامرزی و داخلی مهم ترین استراتژی عملیاتی بانک مرکزی امارات برای راه اندازی پروژه ارز دیجیتال ملی این کشور است.

 به گفته خالد محمد بالاما، ريیس بانک مرکزی این کشور، برنامه ۹ مرحله‌ای FIT از اکوسیستم مالی امارات متحده عربی و رشد آتی آن حمایت خواهد کرد. علاوه بر CBDC، دولت امارات در حال برنامه ریزی برای راه‌اندازی یک پلتفرم یکپارچه پرداخت آنلاین برای تسهیل رشد تجارت الکترونیک در مرحله اول این برنامه است.

بزرگترین بانک سنگاپور، DBS، در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) معامله شده در صرافی ارزهای دیجیتال DDEx نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

 طبق گزارش تعداد بیت کوین های معامله شده در صرافی ارزهای دیجیتال DDEx نسبت به سال گذشته نزدیک به 80 درصد افزایش یافته است، در حالی که تعداد معاملات اتریوم در پلتفرم آن حدود 65 درصد افزایش یافته است.

 

شرکت ایریش انرژی بالغ بر 67 میلیون دلار بودجه بابت خرید تجهیزات ماینینگ هزینه کرده است. 

 این شرکت با خرید این تجهیزات هش ریت خود را سه برابر خواهد کرد. به نظر می رسد که حرکت صعودی بیت کوین با نصب این دستگاهها هش ریت این شرکت به 5.5 اگزاهش می رسد. سال گذشته این شرکت ماینرهای خود را به عنوان یک وثیقه برای وام استفاده کرده بود و 3.6 اگزاهش از هشریت خود را از دست داده بود.

 

نهنگ ها ریپل پس از اخبار مثبتی که درباره ریپل شنیدند حدود 533 ریپل را انتقال دادند

 نهنگ های XRP دنبال چه هستند؟

 طبق داده‌های ارائه شده توسط WhaleAlert، نهنگ‌های کریپتو در 24 ساعت گذشته بیش از 533 میلیون XRP (به ارزش حدود 198 میلیون دلار) جابه‌جا کرده‌اند.  بزرگترین تراکنش ثبت شده توسط ردیاب، انتقال 150 میلیون XRP (به ارزش حدود 55 میلیون دلار) بود.

با این حال، ردیاب همچنین دو تراکنش بزرگ را ثبت کرد که هر کدام 149 میلیون XRP (به ارزش حدود 31 میلیون دلار) را جا به جا می‌کردند.

 بر اساس گزارشی، Fuel Hash، یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در ژاپن، اعلام کرده است که XRP را به عنوان جفت معاملاتی فهرست خواهد کرد.  همچنین XRP را به عنوان بخشی از برنامه وام دهی سودآور خود فهرست می کند.

 خبر دیگر که وجود دارد، صرافی به نام Uphold اعلام کرده است که مشتریان بریتانیایی آن می‌توانند با خرج کردن با کارت Uphold خود تا 50 پوند در ماه درآمد کسب کنند، که همچنین می‌توانند آن را با XRP دریافت  کنند.

نظر انتقادی مدیر عامل آرک اینوست 

 کتی وود، مدیر عامل شرکت آرک اینوست گفت: اقدامات اجرایی اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحد می تواند تأثیر منفی بر صنعت ارزهای دیجیتال این کشور داشته باشد.

 کتی وود می‌گوید تفاوت‌های نظارتی بین کشورها می‌تواند پلتفرم‌های ارز دیجیتال دیگر کشور ها  را بر پلتفرم‌های مستقر در ایالات متحده برتری دهد.  به گفته کتی وود، سرکوب شرکت‌های ارزهای دیجیتال می‌تواند رقابت‌پذیری ایالات متحده را خفه کند و از پلتفرم‌های ارز خارجی پشتیبانی کند.

نظر مایکل وی دی پوپ درباره بازار حال حاضر

مایکل ون دی پوپ، نامی که از نزدیک توسط سرمایه گذاران ارز دیجیتال دنبال می شود، با پیش بینی های نسبتأ موفق خود شناخته شده است.  پوپ سال 2023 را خوب آغاز کرده است، اگرچه بسیاری از پیش بینی های او برای سال 2022 اشتباه بود.

پوپ، برخلاف برخی از تحلیلگران و بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال، فکر نمی کند که روند صعودی پایان یافته است.  پوپ با اعتقاد به اینکه این کاهش ها یک اصلاح است، انتظار افزایش قیمت در روزهای آینده را دارد.

 "تا زمانی که بیت کوین در بالای محدوده قیمتی 20500 دلار بماند، هیچ خطری وجود ندارد."

 پوپ در انتظار افزایش قیمت مجدد بیت‌کوین به ۲۳۳۰۰ دلار در روزهای آینده است و پیش‌بینی می‌کند که از ۲۳۳۰۰ دلار فراتر خواهد رفت.

حرکت رمزارز کاردانو ADA در سال 2022، حتی با یک رالی خوب +45 درصدی در اینجا در سال 2023، اتفاق خوبی بود. باتوجه به داده های آنچین کاردانو آخرین بینش ما به روند صعودی زنجیره ای که در حال مشاهده است، از جمله افزایش عمده فعالیت نهنگ ها، ضررهای معامله گر که خطرات آینده را کاهش می دهد خواهد بود.

تاپ ترین استیبل کوین ها از نظر حجم‌ و بزرگی ارزش بازار

بر اساس این طبقه بندی استیبل کوین تتر در جایگاه اول و استیبل کوین صرافی معروف بایننس در جایگاه سوم قرار دارد

ارزهایی که بیشترین جستجو در ۲۴ ساعته گذشته را داشته اند.

ارز BNB باوجود FUD های ایجاد شده درخصوص بایننس؛ در این لیست قراردارد این هم جنبه مثبت دارد هم جنبه منفی.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!