چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۱:۳۳
سلامت - کد خبر : 1320
يكشنبه، ۲۴ آذر، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

تاثیر آسپرین در تسکین دردهای میگرنی

این دارو از قرن نوزدهم میلادی و طی انقلاب صنعتی برای درمان سردرد استفاده می شد و هم اکنون برای تسکین دردهای میگرنی مورد استفاده قرار می گیرد

تاثیر آسپرین در تسکین دردهای میگرنی

آسپرین به عنوان یک داروی ارزان قیمت شناخته می شود و معمولا در همه خانه ها وجود دارد، محققان به تازگی دریافته اند که این دارو می تواند برای افرادی که از دردهای میگرنی رنج می برند موثر واقع شود.

هرچند راه های درمانی زیادی برای بهبود دردهای میگرنی وجود دارد اما اکثر بیماران مبتلا به این عارضه به دلیل هزینه بالای درمان نمی توانند از آنها بهره مند شوند، این افراد به علت عدم برخورداری از حمایت های بیمه ای باید از راه های درمانی ارزان قیمت استفاده کنند. گروهی از محققان دانشگاه آتلانتیک در فلوریدای آمریکا در تحقیقات جدید خود که روی 4 هزار و 200 بیمار مبتلا به میگرن صورت گرفت به این نتیجه رسیدند که آسپرین می تواند راه درمان مناسبی برای این افراد باشد.

در نتایج این تحقیقات مشخص شد دوز بالای آسپرین در محدوده 90 تا 1300 در هنگام بروز درد های میگرنی می تواند موثر واقع شده و بی ضرر هم باشد، همچنین استفاده از دوز 81 تا 325 میلی گرم آسپرین در روز می تواند از بروز درد جلوگیری کند. در آمریکا دوز استاندارد مصرف آسپرین برای جلوگیری از بیماری های قلبی 81 میلی گرم است.

به گفته دانشمندان ، سر درد های میگرنی یکی از شایع ترین انواع اختلالات در علم پزشکی هستند، این درد ها توانایی تضعیف کارایی بیمار را دارند. به طور متوسط از هر 10 بیماری که به پزشک مراجعه می کند یک بیمار به علت سردرد می باشد و حدود سه چهارم سر درد ها نیز میگرنی است. آسپرین به عنوان داروی ارزان قیمت و در دسترس می تواند گزینه مناسبی برای بهبود وضعیت این بیماران باشد، یافته های دانشمندان دانشگاه آتلانتیک اثربخشی مصرف دوز بالای آسپرین را برای بهبود دردهای میگرنی حاد و استفاده روزانه دوز پائین آن را برای پیشگیری از تکرار دردها نشان می دهد.

این دارو از قرن نوزدهم میلادی و طی انقلاب صنعتی برای درمان سردرد استفاده می شد و هم اکنون برای تسکین دردهای میگرنی مورد استفاده قرار می گیرد اما باید مراقب عوارض آن که از جمله خون ریزی داخلی است توجه کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!