پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۲:۵۷
فناوری - کد خبر : 3881
دوشنبه، ۲۲ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

تائید ساخت تست آنتی ژن کرونا؛ تنها 15 دقیقه برای اعلام نتیجه

آنتی ژن به ترکیباتی گفته می شود که با ورود به بدن باعث واکنش سیستم ایمنی می شود

تائید ساخت تست آنتی ژن کرونا؛ تنها 15 دقیقه برای اعلام نتیجه


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای نخستین بار مجوز استفاده اضطراری از تست آنتی ژن ویروس کرونا را برای "Quidel corp" صادر نمود. هرچند تست آنتی ژن با سرعت بالایی به شناسایی ویروس می پردازد اما دقت ان در مقایسه با دیگر آزمایش های برای شناسایی ویروس پائین است. تست های انتی ژن ویروس کرونا مشابه تست سریع آنفولانزا می باشند و فقط به 15 دقیقه زمان در آزمایشگاه یا مطب پزشک نیاز دارند.


هم اکنون برای شناسایی کووید 19 معمولا از تست های PCR استفاده می شود که توالی ژنتیکی این ویروس را در نمونه های جمع آوری شده از گلو یا بینی بیمار جستجو می کنند. سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه خود به اهمیت بالای این تست ها برای مبارزه با کرونا اشاره کرده و اعلام داشت که می توان روزنانه میلیون ها نفر را بوسیله ان مورد آزمایش قرار داد. این سازمان همچنین به دنبال اعطای مجوز برای تست های آنتی ژن بیشتری در آینده نزدیک می باشد.

 

  • تست آنتی ژن با PCR تفاوت دارد


روش عملکرد تست های آنتی زن با PCR تفاوت دارد و این تست به دنبال مولکول های روی سطح ویروس است و اگرچه در مقایسه با روش های دیگر زودتر به نتیجه می رسد ولی دقت کمتری دارد. اگر این آزمایش اعلام کند که نتیجه تست مثبت است به احتمال زیاد درست است اما جواب تعداد بالایی از تست ها به اشتباه منفی اعلام شده است. به گفته سازمان غذا و دارو آمریکا، تست های منفی باید توسط PCR تائید شوند.


مدیرعامل Quidel اعلام کرد که این شرکت درحال افزایش ظرفیت تولید برای تست آنتی ژن می باشد و آن را به زودی وارد بازار خواهد کرد. درحال حاضر محصولات این سرکت در اختیار مشتریان قرار می گیرد اما هدف آنها تولید هفتگی 1 میلیون تست است.

 


باید توجه داشت که آنتی ژن با آنتی بادی تفاوت دارد، آنتی ژن به ترکیباتی گفته می شود که با ورود به بدن باعث واکنش سیستم ایمنی می شود. اما انتی بادی نوعی پروتئین است که برای پاسخ به آنتی ژن تولید می گردد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!