شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۵۱
بهداشت و درمان - کد خبر : 11418
چهارشنبه، ۱۳ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

تا اوایل هفته آینده کمبود سرم‌ تزریقی رفع می‌شود

به گفته‌‌ی دکتر سید حیدر محمدی، دیروز مجوز واردات سرم به اندازه نیاز یک ماه‌ از هند و ترکیه داده شده‌است.

تا اوایل هفته آینده کمبود سرم‌ تزریقی رفع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، به گفته‌‌ی دکتر سید حیدر محمدی، دیروز مجوز واردات سرم به اندازه نیاز یک ماه‌ از هند و ترکیه داده شده‌است.

محمدی گفت:  دیروز مجوز دادیم که به اندازه نیاز یک ماه‌ سرم  را از هند و ترکیه حمل کنند که شرکت‌ها بلافاصله اقدام کردند که از اوایل هفته آینده سرم به وفور موجود می‌شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: در تابستان سال گذشته یکی از شرکت‌های سرم‌سازی ما که بزرگترین شرکت‌های سرم‌سازی ما است، از ما درخواست کرد که توزیع سرم را برای آن شرکت متوقف کنیم تا خط GMP خودش را اصلاح کرده و بهبودی در کیفیت خطوطش ایجاد کند که مخالفت کردیم و این برنامه برای اواخر سال در پاییز و زمستان افتاد که نیاز به سرم کمتر باشد.

به گفته‌ی او،  دلیل مشکلات تحریم این شرکت نتوانست دستگاه‌ها را بیاورد. بنابراین بهمن ماه کار را آغاز کردند، هرچند قول داده بودند که اوایل سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی را داشته باشند، اما محقق نشد و اکنون قول داده‌اند که از دهم شهریور ماه راه‌اندازی کنند.

قابل ذکر است که، بخش زیادی از سرم مورد نیاز را این شرکت تامین می‌کرد. بنابراین یکی از دلایل کمبود سرم این موضوع بوده است.

یکی از داروهای پرمصرف کرونا و خط اول درمان کرونا رمدسیویر است. با مصرف هر رمدسیویر، یک سرم هم مصرف می‌شود. و مصرف این دارو ناگهان از ۶۰۰ هزار عدد در ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد رسید.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد:  ما چند راهکار برای رفع کمبود سرم داشتم؛ اولا اعلام کردیم که با توجه به ضرورت تامین سرم مراکز درمانی تا اطلاع ثانوی طی یکی تا دو هفته آینده، سرم فقط در مراکز درمانی توزیع شود. از کارخانجات خواستیم که میزان تولید سرم‌های نیم و یک لیتری‌شان افزایش دهند که این اقدام را انجام دادند. به طوری که قبلا میزان تولید سرم ما ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تا بود به جز کمپانی که تعطیل است که به ۱۱ میلیون ۷۰۰ هزار رسید. در عین حال همزمان از شرکت‌ها خواستیم که تولید سرم‌های ۱۰۰ سی سی و ۲۵۰ سی سی که قبلا خیلی مصرف نداشت، برای رقیق کردن رمدسیویر هم تولید کنند که مجموع سرم‌سازان بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون می‌توانند بسته به پوشش خط‌شان اضافه کنند.

دیروزمجوز واردات به اندازه نیاز یک ماه‌ سرم  از هند و ترکیه صادر شده‌است. و در صورتی که شرکت‌ها اقدام کنند از اوایل هفته آینده سرم به وفور موجود می‌شود. قابل ذکر است که، مشکل‌مان برای مراکز درمانی با این بخشنامه رفع شده و بیمارانی که رمدسیویر دریافت می‌کنند هم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!