جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۰:۰۸
تغذیه - کد خبر : 14911
سه شنبه، ۱۴ دي، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

تأمین امنیت غذایی محرومان در سیستان و بلوچستان

تفاهمنامه‌ای برای ارتقای امنیت غذایی مادران باردار، شیرخواران و کودکان در مناطق محروم کشور به امضا رسید.

تأمین امنیت غذایی محرومان در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، تفاهمنامه‌ای برای ارتقای امنیت غذایی مادران باردار، شیرخواران و کودکان در مناطق محروم کشور به امضا رسید.

آیین امضای تفاهمنامه طرح مثبت سلامت با حضور مدیران عامل بنیاد ۱۵خرداد، گروه دارویی برکت، معاون و جمعی از مدیران وزارت بهداشت و رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی برگزار شد.

در پایان این مراسم تفاهمنامه بین مدیران عامل بنیاد ۱۵ خرداد، گروه دارویی برکت، وزارت بهداشت و انستیتو تحقیقات تغذیه امضاء شد.

حمیدرضا علیان‌زادگان در این مراسمی که برگزار شد بیان کرد: تفاهمی که امروز امضا می‌شود یک تفاهم چهارجانبه بین بنیاد ۱۵ خرداد،  وزارت بهداشت، گروه دارویی برکت و انستیتو تحقیقات تغذیه است و بنیاد ١۵ خرداد نقش ارزیابی را در این طرح دارد.

گفته‌ها حاکی از‌آن است که، ارائه ساشه دارویی به صورت پایلوت ابتدا در منطقه سیستان و بلوچستان به اجرا در می‌آید و سپس در کل کشور تعمیم داده خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در فاز اول ٣ میلیارد تومان است.

علیان‌زادگان در خصوص مجوز کمیته اخلاق وزارت بهداشت بیان کرد:‌ در مراحل اولیه از افرادی که این ساشه‌های دارویی را دریافت می‌کنند رضایت‌نامه دریافت می‌شود و آنها می‌دانند که در یک پروسه مطالعاتی قرار دارند.

وی در خصوص هدف این طرح بیان کرد: هدف از این طرح شناسایی چالش‌ها و تأمین امنیت غذایی در مناطق محروم کشور است ، تمام این ساشه‌های دارویی در گروه دارویی برکت تولید شده و در صورت مؤفقیت‌آمیز بودن این دارو در رژیم غذایی افراد شناسایی شده قرار می‌گیرد و در نهایت در پوشش سراسری کشور نیز گسترش خواهد یافت.

قابل ذکر است که، تأمین امنیت غذایی کاری است که در کشور مغفول مانده بود و اقدام ستاد اجرایی فرمان امام برای ورود به این حوزه، اقدامی استراتژیک و اساسی است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: سرمایه‌گذاری برای محروم‌ترین مناطق و محروم‌ترین اقشار کشور ، قطعا پرسودترین کار است و ان‌شاالله سود این سرمایه برای بانیان آن دارای برکت باشد.

کمال حیدری ادامه داد: دغدغه امنیت غذایی را می‌خواهیم در حوزه مکمل‌های غذایی برای قشرهایی مانند کودکان شیرخوار برطرف کنیم و این یک حرکت بزرگ و گام اساسی برای فردای این سرزمین است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تغذیه
پربیننده‌ترین اخبار تغذیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!