پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۶:۲۱
رفاه و تعاون - کد خبر : 10341
پنجشنبه، ۲۷ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

بیمه بیکاری به چه کسانی پرداخت می شود؟

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه بیمه بیکاری نسبت به سابقه بیمه فرد محاسبه و پرداخت می شود گفت: بهتر است کارگران نگاه پس اندازی به بیمه بیکاری داشته و آن را برای روز مبادا نگاه دارند.

بیمه بیکاری به چه کسانی پرداخت می شود؟
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی ابوی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران در گفت‌وگو با رسانه ها درباره شرایط دریافت بیمه بیکاری اظهار کرد: مطابق قانون هر کارگری طبق جدول کارانه‌ای که دارد می‌تواند در ازای کاری که انجام داده است یک مدت زمانی را از بیمه بیکاری استفاده کند که باتوجه به سابقه کار کارگر تا شصت ماه یعنی ۵۰ سال را هم شامل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بیمه بیکاری شرایط و ضوابطی دارد که بعضی از آن‌ها آیین‌نامه‌ای بوده و خیلی قانونی نیست، ادامه داد: این موضوع موجب اعتراض فعالان حوزه کارگری است که البته برخی از آن‌ها مرتفع شده است.
 
ابوی اظهار کرد: در قوانین گذشته باید یک‌سال از فعالیت کاری کارگر می‌گذشت تا مشمول بیمه بیکاری شود که فعالان کارگری بر این عقیده هستند که کارفرما‌یان قرارداد سه یا شش ماهه عقد می‌کنند و تکلیف کارگر بعد از پایان قرارداد مشخص نیست یا الزام به عقد قرار داد دارند که تعریفی از قرارداد موقت است و مورد اعتراض کارگران که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر برخی از این قوانین تغییر کرد.
 
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: کارگر در محلی که مشغول به کار است به محض اینکه دارای سابقه‌ای می‌شود حداقل شش ماه یا بیشتر و درصورت سابقه پرداخت بیمه، مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهد شد منتهی نسبت به ایامی که پرداخت کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه کارگرانی که سابقه کار آن‌ها کمتر است متقاضی دریافت بیمه بیکاری نشوند گفت: توصیه این است که کارگران نگاه پس اندازی به بیمه بیکاری داشته باشند و آن را برای روز مبادا نگهدارند مانند کرونا یا زمانی که سابقه کارشان بیش از بیست سال شده است.
 
ابوی در پایان خاطرنشان کرد: تغییر شغل مداوم و استفاده از بیمه بیکاری سبب می‌شود تا کارگر مهارت لازم در آن حوزه را از دست دهد و صندوق بیمه بیکاری هم دچار بحران شود البته که قانون صندوق را موظف به پرداخت کرده است، اما داشتن نگاه پس اندازی به آن نشان داده است که در سنین بالاتر یا مواقع بحرانی این بیمه بیشتر به درد کارگر می‌آید.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!