چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۱:۰۴
بین الملل - کد خبر : 6605
شنبه، ۰۴ بهمن، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

بیم عربستان از تغییر رویکرد دولت بایدن در قبال جنگ یمن

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگویی مدعی شد در پی پایان جنگ با یمن هستند.

بیم عربستان از تغییر رویکرد دولت بایدن در قبال جنگ یمن

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگوی خود با رسانه‌های این کشور ادعا کرد که ریاض به دنبال این است تا جنگی که علیه یمن به راه انداخته را متوقف کند.

وزیر خارجه سعودی در گفت‌وگوی ویژه‌اش با شبکه العربیه اظهار کرد که مانع اصلی توافق آتش بس در یمن انصارالله است نه ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی کشورش.

لحن آرام او که شباهتی با لحن وی در دوران ترامپ نداشت درباره موضع دولت جدید آمریکا در مورد جنگ یمن بیان کرد:ما بر این باوریم که اگر دولت بایدن پرونده جنگ در یمن را مورد بررسی قرار دهد، شاهد این خواهد بود که اهداف پادشاهی سعودی و ائتلاف به کلی مطابق با اهداف دولت بایدن در این پرونده است.

بن فرحان در ادامه گفت: همه ما به دنبال پایان جنگ و آتش بس فراگیر و سپس آغاز فرایند سیاسی هستیم. مانع اصلی حوثی‌ها هستند و ما می‌توانیم با دولت بایدن در این ارتباط به شکل مثبت و خیلی خوب هماهنگ باشیم.

او از تروریستی خواندن انصارالله در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ تمجید و دفاع کرد و گفت که این جنبش استحقاق چنین اقدامی را داشت. بن فرحان ابراز امیدواری کرد که چنین تصمیم و اقدامی، انصارالله را مجبور به مشارکت در فرآیند سیاسی یمن بکند.

وزیر خارجه سعودی دوباره پیش شرطهای ریاض برای ایجاد آتش بس در یمن را تکرار کرد و خاطرنشان مرد که یمنی‌ها برای ایجاد آتش‌بس باید با شروط معقول با وساطت سازمان ملل موافقت کنند.

طی دو ماه آینده جنگ ائتلاف مشترک عربستان سعودی و امارات عربی متحده بر ضد یمن هفت ساله می‌شود که دستاورد آن برای عربستان رسوایی نظامی و سیاسی و ویرانی و کشتار برای مردم یمن بوده است.

ریاض به گفته فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، بعد از توافق استکهلم یا الحدیده در سال ۱۳۹۷ با زیاده‌خواهی‌ها و تحمیل شرط‌های خود مانع از توافق آتش‌بس فراگیر در یمن شد.

عربستان سعودی در دوران ریاست جمهوری ترامپ، با کمک‌های سیاسی، نظامی و حتی مستشاری آمریکا دست به حملاتی زد که طبق گزارش‌های نهادهای حقوق بشری بین الملل مصادیق جنایت جنگی است و ریاض از این می‌هراسد که با به روی کار آمدن دولت جدید در کاخ سفید دیگر حمایت‌های دوران چهار سال گذشته را نداشته باشد و حتی در دوران بایدن، به خاطر جنایت‌ها مورد بازخواست و تحت فشار دولت وی قرار بگیرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!