شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۲۶
بین الملل - کد خبر : 4091
پنجشنبه، ۰۱ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

بیشترین شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان طی یک روز

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید٬ طی ۲۴ ساعت منتهی به نخستین روز خرداد ماه بیشترین شمار موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از آغاز همه‌گیری، از کشورهای مختلف جهان به این نهاد گزارش شده‌است.

بیشترین شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان طی یک روز

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،سازمان جهانی بهداشت می‌گوید٬ طی ۲۴ ساعت منتهی به نخستین روز خرداد ماه بیشترین شمار موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از آغاز همه‌گیری، از کشورهای مختلف جهان به این نهاد گزارش شده‌است.

به گفته این سازمان طی شبانه‌روز گذشته ۱۰۶ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹، بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید گزارش شده‌است.

البته سازمان جهانی بهداشت راسا قادر به راستی‌آزمایی آمار و ارقام نیست و تنها آن‌چه مقام‌های رسمی یا نهادهای مربوط در کشورها ارائه می‌کنند را بازتاب می‌دهد. با این حال شبانه‌‌روز گذشته بیشترین شمار رسمی در سراسر جهان ثبت شده‌است.

به گفته سازمان وابسته به ملل متحد نزدیک به دو سوم موارد گزارش‌شده مربوط به چهار کشور می‌شود. با این حال تدروس آدانوم، رئیس این نهاد، در جریان کنفرانس خبری روز چهارشنبه، خود نامی از این چهار کشور نبرده است.

در حال حاضر بیشترین شمار موارد ابتلا، ثبت‌شده و یا گزارش‌شده، از سوی دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکا، مربوط به چهار کشور ایالات متحده، روسیه، برزیل و بریتانیا می‌شود؛ داده‌های سازمان جهانی بهداشت نیز حاکی‌ست همین چهار کشور در صدر موارد ثبت ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند.

موضوع دیگری که در مورد آن مجددا هشدار داده شده، افزایش شمار موارد ابتلا در کشورهای در حال توسعه و فقیر است. هرچند بسیاری از کشورها در اروپا، شرق آسیا، و مناطق دیگر در حال کاستن از محدودیت‌ها و مقررات ترددی هستند.

داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز حاکی‌ست شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان به پنج میلیون نفر رسیده است.

در حالی‌که شمار بیماران رویت‌شده در کشورهایی مانند هند روندی فزاینده را طی می‌کند، در برخی کشورهای آمریکای لاتین مانند پرو، مکزیک یا شیلی، نزدیک به یک هفته است که روزی بیش از دو هزار مورد ثبت می‌شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!