شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۶:۰۳
رفاه و تعاون - کد خبر : 10140
چهارشنبه، ۱۹ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

بیش از ۶ هزار خانه ورزش روستایی با هدف پیشگیری از اعتیاد مجهز شد

طبق اظهارات مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر ۶ هزار و ۷۲۵ خانه ورزش روستایی ازسال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۹ با هدف پیشگیری اولیه از اعتیاد تجهیز شده است. در این راستا بیش از ۵۰۰ هزار نفر از روستائیان مناطق کم‌برخوردار و محروم کشور تحت پوشش قرار گرفتند.

بیش از ۶ هزار خانه ورزش روستایی با هدف پیشگیری از اعتیاد مجهز شد
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد مهدی اسماعیلی با اعلام این خبر، یادآور شد: همه ما به خوبی می‌دانیم فعالیت‌های ورزشی و بدنی به عنوان رویکرد جایگزین می‌تواند تاثیرات اثربخشی را در پیشگیری اولیه از اعتیاد داشته باشد.
 
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ورزش به عنوان منبع رشد و تکامل انسان عمل می‌کند و انواع ورزش‌ها به خصوص ورزش‌های منظم عمومی و غیرحرفه‌ای می‌تواند فرصتی را برای بازی، سرگرمی و رقابت سالم، رهایی از خستگی با ایجاد زمان آزاد، بهبود جامعه‌پذیری بوسیله قوانینی که باید رعایت شوند، توسعه وفاداری، تعهد و پشتکار، پیشبرد ارزش‌های فرهنگی، تمرین مهارت‌های زندگی مانند مدیریت خشم و کاهش استرس و کسب درآمد فراهم کند.
 
وی با توجه به اهمیت پرداختن به رویکرد جایگزین در پیشگیری موثر از اعتیاد اظهار داشت: بر پایه گزارشات دریافتی از وزارت ورزش و جوانان از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به تجهیز ۶۷۲۵ خانه ورزش روستایی در کشور به وسائل و اقلام ورزشی نظیر تشک تاتامی، تور والیبال، میز پینگ پنگ، میز شطرنج، فوتبال دستی، انواع توپ، البسه و لوازم ورزشی اقدام شده است.
 
اسماعیلی عنوان کرد: بر اساس این برنامه ابتکاری، خانه‌های ورزش روستایی با مساحت تقریبی ۳۳۶هزار و ۲۵۰متر مربع توانسته‌اند بیش از ۵۰۰ هزار نفر از روستائیان مناطق کم‌برخوردار و محروم کشور را تحت پوشش بگیرند.
 
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: می‌توان گفت در مجموع حداقل ۱۰ درصد از جمعیت روستایی کشور در بازه زمانی یادشده، تحت پوشش طرح مزبور قرار گرفته‌اند.
 
گفتنی است اقدامات مزبور در راستای تفاهمنامه‌های متبادله هزینه‌ای فی‌مابین صورت گرفته و در این راستا وزارت ورزش و جوانان ۸۵ درصد از اقدامات یادشده را از محل اعتبارات ذاتی خود به انجام رسانده که در جای خود، قابل تقدیر است.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!