چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۸:۱۳
کرونا - کد خبر : 13146
يكشنبه، ۱۸ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

بیست‌وچهارمین محموله واکسن کرونا وارد شد

۶ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شد.

بیست‌وچهارمین محموله واکسن کرونا وارد شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، ۶ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شد.

این محموله که توسط هلال احمر وارد شده‌بود، در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

کریم همتی بیان کرد: با مدیریت معاون اول رئیس جمهوری و همکاری و همراهی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و گمرگ برای اولین بار در کشور ۱۸ میلیون دُز واکسن از نوع سینوفارم در یک هفته وارد می‌شود که اولین محموله ۶ میلیونی از این ۱۸ میلیون دُز امروز به ایران رسید و تحویل وزارت بهداشت شد.

گفته‌ها حاکی از‌ آن است که، از اردیبهشت‌ماه تاکنون ۵۸ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن توسط هلال احمر وارد کشور شده‌است. که با احتساب واردات دو محموله دیگر این میزان به ۷۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز می‌رسد.

رئیس جمعیت هلال احمر  بیان کرد: برای تسریع در واکسیناسیون سراسری و واکسینه‌شدن همه مردم، تعداد مراکز واکسیناسیون را هم به صورت مشترک و هم به صورت مستقل در همه استان‌ها افزایش داده‌ایم، بنابراین علاوه بر ۳۰۷ مرکزی که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال بود در حال حاضر ۲۹ مرکز مستقل واکسیناسیون هم فعال شده است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیمارستان‌های صحرایی برپاشده در کشور و کاهش میزان مراجعه بیماران، به جز بیمارستان صحرایی استان تهران که در شهرستان بهارستان همچنان برپا و فعال است، فعالیت سایر بیمارستان‌های صحرایی در استان‌ها به پایان رسیده است.

همتی همچنین گفت: جمعیت هلال‌احمر از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات حمایتی خود را با محوریت فعالیت‌های داوطلبانه و با مشارکت خیرین و داوطلبان آغاز کرده و بسته‌های معیشتی و بهداشتی ویژه خانواده‌های متاثر از کرونا را تامین و در سراسر کشور توزیع کرده است.

وی ادامه داد: با توسعه بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی، تشکیل کمپین اهدای نفس و نیز تامین و تجهیز خانه‌های هلال سراسر کشور به کپسول‌های اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، اکنون بیماران نیازمند می‌توانند برای تامین تجهیزات درمانی به مراکز هلال احمر مراجعه کنند.

طبق اعلام وزارت بهداشت تا ۱۷ مهرماه به میزان ۴۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۳۴ دُز واکسن در نوبت اول و ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۵۴ دُز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است. براین اساس مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۶۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۸ دُز رسیده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!