چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۷:۱۹
مجلس - کد خبر : 12416
سه شنبه، ۲۳ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

بیانیه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی طبق قانون اقدام راهبردی است

همه دسترسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت های هسته ای ایران طبق قانون مجلس و پادمان ها و پروتکل ها است

بیانیه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی طبق قانون اقدام راهبردی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توافق با آژانس را طبق قانون لغو تحریم ها عنوان کرد.

محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به دیدار "رافائل گروسی" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت : با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و شکل گیری اراده ها و تاکتیک های جدید گروسی برای همکاری توام با درک و منافع مشترک به ایران سفر کرد.

اهم توافقات ایران و آژانس در بیانیه مشترک منتشر شده است، امیدواریم در نشست آینده شورای حکام بيانيه شورا منطبق بر واقعیات و به دور از سیاسی کاری در مورد فعالیت های هسته ای ایران تنظیم شود.

مشکینی با تاکید بر اینکه باید استقلال و اعتبار آژانس بین المللی انرژی هسته ای حفظ شود، گفت : سفر گروسی در راستای تقویت فضای تفاهم و گفتگو بین آژانس و سازمان انرژی اتمی بود و مقرر شد وی سفر دیگری نیز به زودی به ایران داشته باشد.

وی در واکنش به برخی فضاسازی ها مبنی بر اینکه بیانیه آژانس و سازمان انرژی اتمی، دور زدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بوده است، افزود : بیانیه آژانس در راستای دور زدن قانون مجلس نبود مگر آنکه غربی ها استنباط های خلق الساعه ای را مطرح کنند.

بیانیه ایران و آژانس طبق قانون اقدام راهبردی تدوین شده است، همه دسترسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت های هسته ای ایران طبق قانون مجلس و پادمان ها و پروتکل ها است، در بیانیه مشترک نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است. طبق بيانيه، اطلاعات ثبت شده در فایل ها در ایران می ماند، مجلس با دقت بر اجرای قانون اقدام راهبردی نظارت دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه دولت سیزدهم حداکثر استفاده را از ظرفیت های قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها خواهد کرد، گفت: هنوز گوشه و کنایه های رئیس دولت تدبیر به این قانون را فراموش نکرده ایم، دولت دوازدهم نیز موظف به اجرای این قانون بود.

قانون اقدام راهبردی راه را برای مذاکره فرسایشی، ابزاری و مذاکره برای مذاکره می بندد، اما راه مذاکره عزتمندانه را هموار می کند.

وی در پایان عنوان کرد: سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گزارشی به کمیسیون اعلام کرد، قانون اقدام راهبردی فرصت ارزشمندی برای رشد و توسعه صنعت هسته ای ایران فراهم کرده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!