سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۰۹:۰۰
فرهنگ و هنر - کد خبر : 9156
يكشنبه، ۱۲ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

بچه مهندس محبوبیت گذشته را ندارد.

سری چهارم این سریال همانند قسمت های قبلی جذابیتی نداشته است

بچه مهندس محبوبیت گذشته را ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایران زمین ،تولید فیلم‌ها و سریال‌های دنباله‌ دار همواره با مشکلات زیادی همراه است. یکی از این مشکلات طولانی‌شدن سریال و یا فیلم و به تبع آن بیرون‌رفتن برخی شخصیت‌ها و یا تغییر بازیگران است.

در سریال «بچه مهندس» به گفته تهیه‌کننده درخواست‌های غیرمتعارف روزبه حصاری (دستمزد) باعث شده است همکاری مجموعه با او قطع شود و محمدرضا رهبری جایگزین او شود.

سریال «بچه مهندس 4» که در ادامه سه فصل پیشین آن در گروه فیلم و سریال  شبکه دو تهیه شده همزمان با ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۱:۳۰ پخش می شود.

این سریال  به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، کارگردانی احمد کاوری و نگارش حسن وارسته، امیر شاداب و احسان فکا روانه آنتن خواهد شد.

این سریال درامی اجتماعی است که داستان آن از دهه 60 آغاز می شود و تا سال های آتی در دهه 90 ادامه پیدا می کند. قصه «بچه مهندس» متاثر از فضای جامعه امروز است و بسیاری از اتفاقات تلخ و شیرین این سال ها در آن گنجانده شده است. داستان سریال «بچه مهندس» در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی یعنی جواد جوادی مطرح می‌شود که در سیر خط اصلی داستان اتفاقات مختلفی رخ می دهد و

ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امید روحانی، رضا استادی، رحیم نوروزی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنام شرفی، وحید نفر، ساغر عزیزی، رضا نامداری، روشنگ سه‌گله، پرویز بزرگی، حسین شمس‌آبادی، مونا خوارزمی، حسن ولیخانی، گروه بازیگران فصل چهارم این سریال  را تشکیل می‌دهند.

داستان این مجموعه در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی پسری مطرح می‌شود که در نوزادی رها شده چون پدرش نمی‌خواسته او به دنیا بیاید؛ در شبی پس از چند ماه که به خانه می‌آید و کودک را می‌یابد؛ با زنش دعوا می‌کند و مادر و بچه از خانه بیرون می‌آیند. مادر، بچه را به پرورشگاه می‌سپارد و در آنجا نام بچه را جواد جوادی می‌گذارند.

نقش کودکی جواد جوادی (فصل اول) را  یونا تدین  ایفا کرد، مانی رحمانی  نقش نوجوانی جواد جوادی (فصل دوم) را ایفا کرد و در فصل‌ سوم سریال بچه مهندس، روزبه حصاری  نقش جوانی جواد را بر عهده گرفت.
در فصل چهارم ابتدا اعلام شد که روزبه حصاری همانند فصل قبل ایفاگر نقش جواد جوادی خواهد بود اما به علت عدم توافق حصاری با سعید سعدی و احمد کاوری، محمد رضا رهبری جایگزین وی شد.

اکید بر ساخته‌شدن چندین‌باره «بچه مهندس» در تلویزیون، نمونه آشکاری برای نمایش وضعیت امروز سریال‌سازی صداوسیما است. مدیران فعلی تلویزیون، جسارت رفتن سراغ حیطه‌های نوین داستان‌گویی را ندارند و برایشان تا جایی که امکانش باشد بر همان مدار تکرار چندین‌باره یک قصه حرکت می‌کنند. اما این عدم‌جسارت در کشف فضا‌های جدید قصه‌گویی، تنها دلیل چند فصلی شدن سریال‌ها نیست، بلکه این به تکرار افتادن‌ها ناشی از این است که مدیر فعلی تلویزیون هیچ افقی برای دراماتیزه کردن پدیده‌های پیرامونی ایران امروز ندارد و ماحصلش چیزی نیست جز یک تکرار بی‌حاصل از قصه‌ها و آدم‌های تکراری. با همین دست‌فرمانی که مدیران در سریال‌سازی در پیش گرفتند، می‌شود حدس زد که ما شاهد ساخته‌شدن بچه مهندس ۱۰ هم باشیم!

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!