شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۵۵
دولت - کد خبر : 17062
پنجشنبه، ۲۲ دي، ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

بودجه صداوسیما برای سال 1402 مشخص شد

مدتی هست که دولت لایحه بودجه سال 1402 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده تا مورد بررسی قرار گیرد ، جزئیات زیادی از این بودجه منتشر شده و در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته است که بودجه صداوسیما در نوع خود جالب است.

بودجه صداوسیما برای سال 1402 مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، لایحه بودجه سال 1402 با سقف کلی 5261 هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده , نکته جالب لایحه بودجه سال آینده نسبت به امسال،  افزایش 40 درصدی بودجه است.

بودجه سال 1402 افزایش قابل توجه ای داشته که باید دید این افزایش بودجه به مهار تورم کمکی می کند یا خیر ، بودجه سال آینده نسبت به سال 1401 افزایش 1502 هزار میلیارد تومانی داشته است.

در جداول مشخص شده از جهت بودجه بندی سهم هر دستگاه مشخص شده که نام صدا وسیما در بخش سیاست گذاری ها دیده می شود ، بودجه ای که برای سال 1402 این نهاد سیاست گذاری 7.938.020.400.000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بسیار در نوع خود جالب است .

صدا و سیما را که بسیاری از مردم یک نهاد فرهنگی ، سرگرمی و تبلیغاتی تلقی می کنند تقریبا چند سالی است که سیاسی شده و به عنوان یک نهاد سیاست گذاری برای دولت تعریف شده است.

جالب است بدانید بودجه سال 1401 صدا و سیما درواقع 5 هزار و 289 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و همچنین بودجه سال قبل یعنی 1400 درواقع 2 هزار و 619 میلیارد تومان مشخص شده بود.

هر ساله بنا بر سیاست های دولت و تورم موجود ، بودجه صدا و سیما نیز افزایش می یابد تا منابع کافی برای ساخت فیلم ها ، سریال ها و برنامه های تلویزیونی وجود داشته باشد.

این بودجه هشت هزار میلیارد دلاری صدا و سیما در حالی تنظیم شده است که بسیاری از مجری ها و تهیه کنندگان یا از این مجموعه استعفا داده اند و یا از طرف نهاد وزارت ارشاد ممنوع الکار شده اند.

همچون بسیاری از بازیگران که بنا به دلایلی یا از ایران رفته اند و برخی از آنها شروع به همکاری با رسانه های معاند ضد جمهوری اسلامی کرده اند و به همین دلیل آثار آنها دیگر از آرشیو صدا و سیما برای همیشه کنار گذاشته شده است.

لازم به ذکر است که در حالی در سال های گذشته بودجه صدا و سیما افزایش یافته که بسیاری از بیننده های خود را از دست داده و مردم برای سرگرمی و مطلع شدن از اخبار به سراغ گوشی های موبایل خود می روند و عملا تعداد بیننده ها به شدت کاهش یافته است.

حال باید دید صدا و سیما با در اختیار گرفتن این بودجه چگونه می تواند نظر مخاطب ها را بار دیگر جلب کند که کار بسیار دشواری بنظر می رسد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!