چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۷:۳۳
رفاه و تعاون - کد خبر : 10780
چهارشنبه، ۱۶ تير، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

بهزیستی به تدوین «اطلسِ خودکشی» در کشور پرداخت

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره اقدامات پیشگیری از خودکشی در شهرستان‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

بهزیستی به تدوین «اطلسِ خودکشی» در کشور پرداخت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا فاطمه رضوان مدنی برنامه‌های کاهش و پیشگیری از خودکشی سازمان بهزیست را اینچنین تشریح کرد: در ارتباط با خودکشی در حال تهیه اطلس خودکشی در استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم، بخش‌های زیادی از این کار انجام شده است و طی یک تا دو ماه آینده مابقی کار نیز انجام خواهد شد.
 
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این اطلس در هفته دولت آماده خواهد شد،‌ افزود: این اطلس به بررسی الگو و علت خودکشی در هر استان و شهرستانی به صورت جداگانه می پردازد و علل تفاوت های احتمالی خودکشی در یک استان با استان دیگر و تفاوت علت خودکشی در یک شهرستان با علت خودکشی در یک شهرستان دیگر در یک استان مشترک مشخص می شود.
 
وی با اشاره به اینکه براین اساس برنامه‌های پیشگیرانه در هر شهر و همچنین غربالگری و رصد این آسیب در هر شهر و حتی در هر محله متفاوت است، عنوان کرد: بنابراین ما براین اساس در استان‌های مختلف الگوی خودکشی را در هر شهرستان تهیه کرده‌ایم.
 
رضوان مدنی با بیان اینکه ان‌شاءالله به زودی در هر محله از طریق مراکز مثبت زندگی الگوی آسیب‌ها از جمله خودکشی را بررسی خواهیم کرد، گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی می‌کنیم که چه نوع خدمتی باید در محله ارائه شود تا از آسیب‌ها در محلات پیشگیری شود.
 
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: رصد آسیب‌های اجتماعی و شناخت عوامل سببی آن در کشور، این امکان را به برنامه‌ریزان اجتماعی می‌دهد تا با توجه به وضعیت موجود و سیر تغییرات این عوامل، برنامه‌های اجتماعی موثرتری برای جلوگیری از ظهور، بروز، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی طراحی کنند.
 
وی ضمن اظهار اینکه در خصوص خودکشی نیز با توجه به وضعیت موجود عوامل محافظ و خطر را شناسایی می‌کنیم و برنامه‌های پیشگیرانه را برای آن‌ها طراحی می‌کنیم، گفت: به طور مثال در استان‌هایی مانند ایلام و کرمانشاه که میزان خودکشی بالا گزارش شده است، این شیوع در همه شهرها یکسان نیست و ممکن است در برخی از مناطق یا یک الی دو شهرستان آمار بالا باشد بنابراین با این برنامه‌ریزی ما از این الگو که بگوییم یک استان در صدر آمار است خارج می‌شویم و به این سمت می‌رویم که آسیب‌ها را در شهرها و محلات بررسی و برای کاهش آن برنامه‌ریزی ‌کنیم.
 
رضوان مدنی در پایان با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی تصریح کرد: مراکز خدمات بهزیستی با عنوان مراکز مثبت زندگی در ۲۵۲۷ محله است که بسیاری از اقدامات رصد و پیشگیری را توسط این مراکز در محلات انجام می‌دهیم. اقدامات پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب، توانمندسازی، آموزش و ... از طریق این مراکز در محلات انجام خواهد شد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!