پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۱۹
بهداشت و درمان - کد خبر : 10251
يكشنبه، ۲۳ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

به کمک چربی سالم می‌توان به سلول‌های سرطانی حمله کرد

در حال حاضر، اسیدهای چرب امگا ۳ برا بهبود قلب استفاده می‌شود.اما نتایج تحقیقات اخیر نشان داده که می‌توان از آنها برای سرنگون کردن سلول‌های نیز سرطانی استفاده کرد.

به کمک چربی سالم می‌توان به  سلول‌های سرطانی حمله کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، محققان دریافتند، اسیدهای چرب که معمولا در ماهی‌ها یافت می‌شوند، سلول‌های سرطانی را مسموم کرده و باعث انفجار آنها می‌شوند.

در حال حاضر، اسیدهای چرب امگا ۳ برا بهبود قلب استفاده می‌شود.اما نتایج تحقیقات اخیر نشان داده که می‌توان از آنها برای سرنگون کردن سلول‌های نیز سرطانی استفاده کرد.

 DHA  یا دوکوزاهگزانوئیک اسید ازجمله اسیدهای چرب امگا ۳ است که می‌تواند رشد تومورها را آهسته کند. محققان کشف کردند که مقدار توصیه شده ۲۵۰ میلی‌گرم در روز است اما تقریبا نیمی از وعده غذایی دریایی کمتر از ۵۰ میلی‌گرم در روز نیز فوایدی در مبارزه با بیماری نشان می‌دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده روغن ماهی، با اکسیداسیون سلول‌های تومور را غرق می‌کند و منجر به مرگ سلول می‌شود. همچنین محققان توانستند با استفاده از یک مهارکننده متابولیسم لیپید این تاثیر را بیشتر تقویت و امید جدیدی را برای مبارزه و کاهش سرعت سرطان در سراسر جهان ایجاد کنند.

سالانه حدود ۶ مورد مرگ سرطان اتفاق می‌افتد. در سال ۲۰۲۰، پزشکان حدود ۱۹.۳ میلیون مورد جدید سرطان تشخیص دادند و تقریبا ۱۰ میلیون نفر بر اثر بیماری فوت کردند. سرطان پستان زنان به‌عنوان رایج‌ترین نوع سرطان تشخیص داده می‌شود.

محققان معتقدند، کمتر از یک نفر از هر پنج نفر، مقدار توصیه شده روزانه اسیدهای چرب امگا ۳ را مصرف می‌کنند.

برای این آزمایش محققان  امگا۳ را با استفاده از سیستم کشت سلول تومور سه بعدی آزمایش کردند که نشان می‌دهد در حضور DHA تومورها ابتدا رشد می‌کنند و سپس منفجر می‌شوند. این گروه همچنین یک رژیم غذایی غنی شده با DHA را برای موش‌های دارای تومور ارائه کردند و دریافتند، رشد تومور این موش‌ها در مقایسه با موش‌های دارای رژیم معمولی به‌طور قابل‌توجهی کند شده است.

پروفسور یوان لاروندل از دانشگاه لووین بلژیک می‌گوید: برخی اسیدهای چرب، سلول‌های تومور را تحریک می‌کنند در حالی که برخی آنها را از بین می‌برند و DHA به معنای واقعی کلمه آنها را مسموم می‌کند.

همچنین طبق گفته او هر فرد باید  روزانه حداقل ۲۵۰ میلی‌گرم DHA مصرف کند. اما نتایج مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی ما به‌طور متوسط ‌تامین کننده فقط ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم در روز و بسیار کمتر از حداقل مصرف توصیه شده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!