چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۳:۴۳
رفاه و تعاون - کد خبر : 14580
دوشنبه، ۲۹ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

بنیاد برکت در حوزه گیاهان دارویی، ۹ هزار شغل ایجاد کرد

مدیرعامل بنیاد برکت از ایجاد ۹ هزار شغل در حوزه تولید گیاهان دارویی تا پایان امسال خبر داد.

بنیاد برکت در حوزه گیاهان دارویی، ۹ هزار شغل ایجاد کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از مهر، محمد ترکمانه با اشاره به اینکه تعداد طرح‌های بنیاد برکت در حوزه تولید و پرورش گیاهان دارویی تا پایان سال جاری به ۳ هزار طرح می‌رسد گفت: این طرح ها ایجاد اشتغال برای ۹ هزار نفر را به دنبال دارد.
 
وی با اشاره به اینکه این ۳ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در ۲۳۲ شهرستان و ۸۳۵ روستای سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: تا به امروز یک‌هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال در حوزه پرورش گیاهان دارویی با حجم کل سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است و تا پایان امسال یک‌هزار و ۵۰۰ طرح دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح جزئیات طرح‌های اشتغال در حوزه پرورش گیاهان دارویی گفت: این طرح‌ها شامل کشت گیاهان دارویی زعفرانی، گلی، ریشه‌ای، برگی، دانه‌ای و سردسیری و گرمسیری است.
 
ترکمانه تصریح کرد: استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی بیشترین سهم را از طرح‌های این بنیاد در حوزه پرورش گیاهان دارویی به خود اختصاص می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه این طرح‌ها در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد می‌شود، اظهار کرد: زنان و مردان کارآفرین به ترتیب ۳۳ و ۶۷ درصد از این طرح‌ها را راه‌اندازی می‌کنند.
 
ترکمانه با تاکید بر ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از کارآفرینان گفت: بنیاد برکت از طریق بازاریابی مجازی و فریلنسینگ بین‌المللی به تولیدکنندگان گیاهان دارویی برای فروش محصولات خود یاری می‌رساند. همچنین با رویکرد اتصال به بازارهای مجازی، امکان عرضه و فروش گیاهان دارویی در سایت «با سلام» فراهم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت در سال جاری راه‌اندازی ۸۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۲۴۰ هزار فرصت شغلی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد، یادآور شد: این بنیاد تا به امروز ۱۶۰ هزار طرح اجتماع‌محور را با ظرفیت اشتغال ۴۸۰ هزار نفر در این مناطق راه‌اندازی کرده است.
 
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در رأس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!