شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۳۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 15016
يكشنبه، ۱۹ دي، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

بریتانیا همچنان آماده فعال کردن ماده 16 در مناقشه اتحادیه اروپا و ایرلند شمالی

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا پیش از گفتگو با اتحادیه اروپا گفت که بریتانیا آماده است تا اقدامات یکجانبه ای را انجام دهد که بررسی های گمرکی کالاهایی را که به ایرلند شمالی منتقل می شوند، متوقف کند.

بریتانیا همچنان آماده فعال کردن ماده 16 در مناقشه اتحادیه اروپا و ایرلند شمالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، تراس قرار است این هفته با ماروس سفکوویچ، معاون رئیس‌جمهور اتحادیه اروپا، برای حل اختلافات بر سر ترتیبات تجاری پس از برگزیت برای ایرلند شمالی، بخشی از بریتانیا که با ایرلند، عضو اتحادیه اروپا مرز زمینی مشترک دارد، گفتگو کند.

به نقل از رویترز، برای جلوگیری از بررسی‌های مرزی مشاجره‌آمیز سیاسی بین ایرلند و ایرلند شمالی، بریتانیا و اتحادیه اروپا توافق کردند که ایرلند شمالی عملاً در اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا برای کالاها باقی بماند و به جای آن، کالاهایی که بین سرزمین اصلی بریتانیا و ایرلند شمالی جابجا می شوند، مورد بازررسی قرار گیرند.

با این حال، در مورد نحوه عملی کردن آن، به ویژه برای کالاهایی که قرار است در ایرلند شمالی باقی بمانند و همچنین نقش داوری دادگاه اروپایی اتحادیه اروپا، اصطکاک وجود دارد.

تراس در روزنامه تلگراف نوشت: «من می خواهم مسائل با مذاکره حل شود؛ اما اگر ما مجبور به استفاده از مقررات قانونی از جمله ماده 16 شویم، من مشکلی با انجام آن ندارم. من با هیچ تصمیمی که بر اساس آن، مردم ایرلند شمالی نتوانند از تصمیمات مالیاتی و مخارج، مشابه بقیه بریتانیا بهره مند شوند، یا اینکه کالاهایی که در داخل کشور خودمان جابجا می شوند تحت کنترل باشند، موافقت نمی کنم.»

ژائو واله دی آلمیدا، سفیر اتحادیه اروپا در بریتانیا، روز یکشنبه گفت که این اتحادیه از موضع بریتانیا در مورد ماده 16 که به هر یک از طرفین اجازه می دهد به طور یکجانبه تصمیم به توقف اجرای بخش هایی از پروتکل حاکم بر تجارت با این کشور را بگیرد، اگر مشکلات عملی اساسی یا انحراف تجاری در ایرلند شمالی وجود داشته باشد، "خیلی تحت تاثیر" قرار نگرفته است. 

او به اسکای نیوز گفت: «ما قبلاً این را از دولت شنیده‌ایم، بنابراین تعجب نمی‌کنیم، خیلی تحت تأثیر قرار نمی‌گیریم؛ اما همچنان معتقدیم که ادامه دادن موضوع ماده 16 چندان مفید نیست. من فکر می‌کنم چیزی که باید روی آن تمرکز کنیم، تلاش برای یافتن راه‌حل است.»

تراس در ماه گذشته جایگزین دیوید فراست به عنوان مذاکره کننده اصلی بریتانیا برای برگزیت شد، که اغلب چشم انداز استناد به ماده 16 را در صورت توقف مذاکرات مطرح می کرد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!