پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۶:۰۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16125
چهارشنبه، ۲۵ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

بریتانیا درصدد لغو ممنوعیت قانونی طرح اخراج پناهنده ها

پس از مداخله لحظه آخری قضات اروپایی که اولین پرواز حامل پناهنده ها را دقایقی قبل از حرکت در اواخر روز سه‌شنبه متوقف کردند، بریتانیا درصدد است که بر موانع قانونی اخراج پناهنده ها به رواندا غلبه کند.

بریتانیا درصدد لغو ممنوعیت قانونی طرح اخراج پناهنده ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، دولت مجبور شده بود با یک سری چالش‌های حقوقی در دادگاه‌های لندن مبارزه کند و معتقد بود که آماده است قبل از اینکه دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHO) وارد عمل شود، تعدادی از پناهنده ها را به رواندا بفرستد.

به نقل از رویترز، سازمان های خیریه، مخالفان سیاسی و رهبران مذهبی دولت را به نبرد "غیرانسانی" علیه پناهجویان متهم کرده اند. دولت استدلال می کند که این سیاست، مدل کسب و کار شبکه های قاچاق انسان را در هم خواهد شکست.

تریس کافی، وزیر کار و بازنشستگی، به بی‌بی‌سی گفت که دولت از مداخله دادگاه غافلگیر شده بود اما از قبل آماده سازی پرواز بعدی را نیز آغاز کرده بود.

او گفت: «ما هنوز باید آشکارا از این حکم عبور کنیم، مراحل قانونی بعدی را طی کنیم، اما همزمان پرواز بعدی را نیز آماده کنیم. تنها افرادی که از این حکم دادگاه واقعاً سود می‌برند، قاچاقچیانی هستند که صادقانه بگویم، جان مردم برایشان هیچ ارزشی ندارد.»

بریتانیا در ماه آوریل با رواندا قراردادی برای فرستادن ده‌ها هزار پناهجو به این کشور آفریقای شرقی منعقد کرد که به گفته آن تلاشی برای متوقف کردن جریان مهاجرانی است که از فرانسه به سراسر کانال انگلیسی سفر می‌کنند.

رئیس پناهندگان سازمان ملل این سیاست را "فاجعه بار" خوانده است، رهبری کلیسای انگلیس این عمل غیراخلاقی را محکوم کرده است و گزارش های رسانه ها می گویند شاهزاده چارلز، وارث تاج و تخت، به طور غیر رسمی این طرح را "هولناک" توصیف کرده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت که بریتانیا منصرف نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر خارج شود، که قبل از حکم دادگاه از او پرسیده شد، جواب واضحی نداد و گفت: «مسلماً اینطور است که دنیای حقوقی راه‌هایی برای جلوگیری از تصمیم دولت پیدا خواهد کرد.»

او ادامه داد: «آیا لازم است برخی از قوانین را تغییر دهیم تا به ما در ادامه راه کمک کنند؟ ممکن است این اتفاق بیفتد و همه این گزینه ها دائما در حال بررسی هستند.»

کافی گفت که از هیچ طرحی برای تغییر روابط بریتانیا با دادگاه اروپایی که بخشی از شورای اروپا متشکل از 46 کشور است آگاه نیست. او گفت: "در حال حاضر من از هیچ تصمیمی در این مورد آگاه نیستم."

دولت رواندا گفت که از این تصمیم منصرف نشده و کاملاً به این طرح متعهد است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!