شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۰:۲۳
محیط زیست - کد خبر : 11891
دوشنبه، ۰۱ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

برگزاری وبینار حفاظت از تالاب‌ها و معیشت پایدار

وبینار تخصصی با عنوان حفاظت از تالاب‌ها و معیشت پایدار از سوی مرکز منطقه‌ای رامسر در مرکز و غرب آسیا با همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس، برگزار می‌شود.

برگزاری وبینار حفاظت از تالاب‌ها و معیشت پایدار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، تالاب ها به‌ عنوان یکی از با ارزش ترین زیست بوم های طبیعی از کارکردهای متنوعی برخوردارند که می توانند بر سطح معیشت مردم محلی تأثیر بگذارند ، براساس آمارها معیشت بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان به تالاب ها وابسته است در ایران نیز معیشت جمعیت قابل توجهی از جوامع پیرامون تالاب ها، وابسته به این اکوسیستم های ارزشمند بوده و  تخریب هر یک از تالاب های کشور، به طور مستقیم یا غیر مستقیم و در کوتاه مدت یا میان مدت، تبعاتی مانند افزایش نرخ مهاجرت و بیکاری، کاهش سطح نشاط و سلامت روح و روان در جامعه را به دنبال دارد.
 
 ایران به دلیل تنوع اقلیمی، غنی از انواع تالاب هاست، ۱۴۱ تالاب دارای ارزش اکولوژیکی با وسعت بیش از سه میلیون هکتار در کشور شناسایی شده است که در این میان ۲۵ تالاب با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت در سایت کنوانسیون رامسر ثبت شده که دارای ارزش جهانی هستند.
 
تالاب‌های جهان به طور کلی در ۴۲ نوع تیپ طبقه بندی شدند که ۴۱ نوع آن در ایران وجود دارد، باتلاق (زمین های آبدار یا خیس پر از گیاه و درخت)، مانداب (یا هور با آبی راکد و باز و گیاهان کوتاه بیشتر از جنس علف و نی)، خلاش (آبگیری است که از رستنی پوشیده باشد)، خلنگزار (تالاب‌هایی به شکل خارستان)، لشاب (تالابی نیزاری است که آب آن از گیاه آکنده شده و هوای کمی می‌گیرد) و آبندان (گونه‌ای از تالاب‌های مصنوعی ساخته دست بشر برای پرورش ماهی و ذخیره آب است) از انواع تالاب هایی هستند که در کشور وجود دارد و هر کدام از آنها در زندگی مردمان اطراف خود نقش مهمی دارند.
 
مرکز منطقه‌ای رامسر در مرکز و غرب آسیا با همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس با توجه به اهمیت این موضوع، اقدام به برگزاری وبینار تخصصی با عنوان حفاظت از تالاب ها و معیشت پایدار کرده است.
 
این وبینار ۹ شهریور ماه امسال از ساعت ۱۵ تا ۱۷ از طریق نشانی http://arang-adobeconnect.doe.ir/jamac-doevcclass برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در این وبینار شرکت کنند..
 
 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!