شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۲:۰۲
دفاعی نظامی - کد خبر : 10105
سه شنبه، ۱۸ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

برگزاری مراسم شهدای خلبان ارتش

مراسم بزرگداشت شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش شهیدان بساطی و نامنی با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایگاه هوایی شهید خضرایی برگزار شد

برگزاری مراسم شهدای خلبان ارتش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام احمد جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خلبانان شهید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: هیچ موجودی حتی فرشتگان به پایه رفعت و منزلت انسان نمی رسد و این شرافت و منزلت به دلیل دوبعدی بودن وجود انسان است که شامل بعد معنوی یا عقل و بعد مادی یا همان هوای نفس می شود.

وی افزود: خداوند متعال استعداد ها و ظرفیت های بسیاری در وجود همه انسان ها به امانت گذاشته است که به دو دسته ستایشی و نکوهشی تقسیم می شوند و انسان تلفیقی از ویژگی های نکوهشی و ستایشی است.

حجت الاسلام جلیلی صفت ادامه داد: اگر انسان با محوریت عقل زندگی خود را اداره کند به مقام خلیفه اللهی می رسد و صفاتی مانند عدالت و ظلم ستیز بودن صفات غالب انسانی می شود و در نهایت به مقام عبد صالح خدا دست پیدا می کند و بالعکس اگر هوای نفس انسان بر عقلش غلبه پیدا کند، دچار گمراهی و ضلالت می شود و همواره وجود انسان میدان مبارزه عقل و هوای نفس است.

وی گفت: در طول تاریخ انسان هایی که مطیع فرمان خدا بوده و مرد میدان عمل بودند، به بهترین جایگاه ها رسیدند و محبوب دل ها شدند که شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از نمونه های آن هستند.

حجت الاسلام جلیلی صفت با بیان اینکه یک نظامی باید در شناخت جریان های سیاسی از همه آگاه تر باشد، تصریح کرد: افراد نظامی حق ورود به هیچ حزب، جریان و یا گروه سیاسی را ندارند ولی این موضوع به معنی نا آگاهی نظامیان نیست و یک شخص نظامی باید در رصد، درک و تحلیل مسائل سیاسی و شناخت گروه های و جریان های سیاسی از بقیه افراد جامعه برتر باشد و آگاه سازی سیاسشی انجام بدهد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: امروز همانند زمان دفاع مقدس همه دشمنان علیه ایران اسلامی متحد شده اند و وظیفه همه ما شرکت در انتخابات و انتخابی با بصیرت و آگاهانه است و به امید خدا با اراده و عزم آحاد جامعه و شرکت در انتخابات پیش رو، افق های روشن در پیش خواهیم داشت.

این مراسم با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و کارکنان پایور و وظیفه این نیرو، در سالن 19 بهمن فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!