پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۰۳
ورزشی - کد خبر : 707
پنجشنبه، ۱۸ مهر، ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

برگزاری دیدار دوم تیم ملی از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 در روز تاریخی فوتبال ایران

نکته جالب توجه در مورد تیم کامبوج حضور مشترک دو سرمربی برای هدایت این تیم است، فلیکس دالماس 31 ساله و آرژانتینی در کنار چهره نام آشنای فوتبال آسیا یعنی کیسوکه هوندا ستاره پیشین تیم ملی ژاپن که اکنون 33 ساله است هدایت کامبوج را بر عهده دارند

برگزاری دیدار دوم تیم ملی از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 در روز تاریخی فوتبال ایران

از دور مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا امروز تیم ملی کشورمان در دومین بازی به میدان می رود ، تیم ایران در حالی به مصاف کامبوج خواهد رفت که در این بازی برای نخستین بار بعد از انقلاب بانوان ایرانی هم اجازه حضور در استادیوم را در یک بازی رسمی خواهند داشت.

 


سرانجام با تذکرات فدراسیونجهانی فوتبال (فیفا) و همچنین فراهم آوردن ساختار های لازم توسط مسئولان ایران، این امکان برای بانوان ایرانی فراهم شد تا برای حمایت از تیم ملی کشورشان وارد ورزشگاه شوند. برای این بازی 3500 بلیط توسط خانم ها خریداری شده و این درحالی است که آقایان فقط 2500 بلیط را تهیه کرده اند، هرچند فدراسیون فوتبال قول داده بود ظرفیت جایگاه بانوان را افزایش دهد اما این اتفاق رخ نداد.
ایران که در گروه C با تیم های هنگ کنگ، بحرین و کامبوج همگروه است، در نخستین بازی خود با نتیجه 2 بر صفر هنگ کنگ را شکست داده بود. هرچند کامبوج نمی تواند حریف قدرتمندی برای تیم اول آسیا به شمار بیاید اما شاگردان ویلموتس نباید این تیم را دست کم بگیرند، چرا که در دور قبلی انتخابی جام جهانی و زمانی که همه انتظار پیروزی برابر ترکمنستان را داشتند این اتفاق نیفتاد و بازی به تساوی کشیده شد.

 


شاید بزرگترین غایب ایران برای این دیدار علیرضا جهانبخش باشد، جهانبخش مدت زیادی است که در برایتون فرصت بازی پیدا نکرده و همین مسئله کافی بود تا ویلموتس او را دعوت نکند. اما لژیونر موفق این روزهای فوتبال ایران یعنی سردار آزمون در اوج آمادگی به سر می برد و مربی تیم ملی روی او حساب ویژه ای باز کرده، البته مهدی طارمی هم روز های خوبی را در پرتغال سپری می کند و زوج او با سردار امید اول گلزنی ایران در بازی با کامبوج خواهد بود.

 


نکته جالب توجه در مورد تیم کامبوج حضور مشترک دو سرمربی برای هدایت این تیم است، فلیکس دالماس 31 ساله و آرژانتینی در کنار چهره نام آشنای فوتبال آسیا یعنی کیسوکه هوندا ستاره پیشین تیم ملی ژاپن که اکنون 33 ساله است هدایت کامبوج را بر عهده دارند. هوندا همین 3 سال پیش به همراه تیم ملی ژاپن برای برگزاری دیداری دوستاه با ایران به تهران سفر کرده بود و اکنون در قامت مربی تیم ملی کامبوج این اتفاق رخ داده که در نوع خود جالب توجه است.


این بازی فرصتی مناسب برای شاگرادان ویلموتس به شمار می رود تا تاکتیک های هجومی خود را که فلسفه این مربی بلژیکی است در زمین بازی به نمایش بگذارند. البته ایران باید اشتباهات دفاعی خود را هم کاهش دهد چراکه در بازی قبلی مقابل تیم نه چندان مطرح هنگ کنگ موقعیت های خطرناکی روی دروازه تیم ملی خلق شد، بازی ایران و کامبوج از ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی با حضور بانوان برگزار می شود و درب های استادیوم از ساعت 12 به روی علاقمندان به فوتبال باز شده است.
 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!