پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۵۲
فرهنگ و هنر - کد خبر : 9084
پنجشنبه، ۰۹ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

برگزاری حضوری جشنواره فیلم برلین، به خاطر کرونا به عقب افتاده است.

به خاطر شیوع کرونا باتوجه به قانون اخیری که توسط دولت آلمان وضع شده، مسئولان برلیناله می گویند برگزاری این جشنواره در تابستان چالشی بزرگ است.

برگزاری حضوری جشنواره فیلم برلین، به خاطر کرونا به عقب افتاده است.

به گزارش خبرگذاری ایران زمین ، در بیانیه‌ای که مسئولان برلیناله، دیروز چهارشنبه، منتشر کردند، گفته شده مدیران جشنواره در حال گفت‌و گو با مقامات هستند تا تعیین کنند قدم‌های بعدی برای برگزاری این رویداد در فضای آزاد چگونه می‌تواند عملی شود.

در این بیانیه گفته شده:

برلیناله همچنین خواستار این است که روشن شود آیا امکان یک رویداد فرهنگی کامل با انجام تست اجباری ممکن است یا خیر. تصمیم نهایی در این‌باره و این‌که آیا جشنواره در تابستان می‌تواند برگزار شود یا خیر، در اوایل ماه می نیمه اردیبهشت گرفته خواهد شد. سلامتی همه شرکت‌کنندگان و کنترل پاندمی، البته که اولویت اصلی خواهد بود.

این در حالی است که دولت، محدودیت‌های گسترده‌تر قرنطینه از جمله بسته شدن سینماها را تا ٩ تیر تمدید کرده است و جشنواره قرار بود از ١٩ تا ٣٠ خرداد به صورت حضوری برگزار شود.

درباره جشنواره برلین:

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین،ی کی از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در جهان است.که هرساله در ماه فوریه به مدت ۱۰ روز در برلین آلمان برگزار می‌شود. جشنواره فیلم برلین در کنار جشنواره فیلم کن و ونیز ، مهمترین رویداد سینمایی اروپا ببه حساب می‌رود. رئیس این جشنواره از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ دیتر کاسلیک  بود و از سال ۲۰۲۰ ماریته ریسنبیک مدیریت اجرایی وکارلو چاتریان  مدیریت هنری این جشنواره را برعهده دارند.

این جشنواره هر ساله جایزه خرس طلایی و خرس نقره‌ای را به‌ برگزیدگان بخش اصلی اهدا می‌کند. خرس به‌عنوان نمادی از شهربرلین  شناخته می‌شود. هرساله تقریباً ۴۰۰ فیلم در بخش‌های مختلف برلیناله به‌نمایش درمی‌آید.

میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ، از سال ۲۰۰۰ تاکنون تئاتر پوتسدامر پلاتس بوده و نمایش فیلم‌های مسابقه و مراسم اهدا جوایز در آن برگزار می‌شود به همین دلیل در طول برگزاری جشنواره تبدیل به سینما می‌شود.

بخش آموزش دانشجویی جشنواره برلین که با نام «دانشکده استعداد برلین» شناخته می‌شود برای پذیرش دانشجویان فیلم‌سازی و افراد شاغل در حوزه فیلم‌سازی است. این بخش که یک مدرسه فیلم زمستانی به حساب می‌آید هر ساله حدود ۳۰۰ شرکت‌کننده از سرتاسر جهان دارد که در طی شش روز در زمان برگزاری جشنواره برلین، می‌توانند در ورک شاپ‌ها، گردش‌ها، کلاس‌های خصوصی یا آموزش جمعی، بحث‌های گروهی با افراد شاخص فیلم ساز در مورد مسائل جاری حرفه‌های مختلف در حوزه ساخت فیلم و … شرکت کنند. ملاقات با فیلم‌سازان نامدار و دیدن فیلم‌های جشنواره نیز از دیگر امتیازات شرکت در این برنامه است.

با توجه به این که  مردم محلی هنوز هم در شهر تردد دارند و با برداشتن قدم‌هایی محتاطانه همچنان نبض خیابان‌های این سرزمین را زنده نگه‌داشته‌اند؛ اما در این میان لغو شدن و یا تغییر شیوه برگزاری برخی رویدادها باعث شده تا شهر تنها بماند و اقتصاد برلین نیزآسیب ببیند!

یکی از معدود رویدادهای مهم صنعت این کشور، جشنواره برلین است که سال گذشته پیش از شیوع ویروس کرونا در ماه مارس (اسفند ۱۳۹۸) در اروپا برگزار شد؛ اما در سال جدید به‌دلیل محدودیت‌هایی که بابت COVID-1۹ اعمال شد، جشنواره‌های مهم درجه یک به‌صورت آنلاین برگزار شدند! چنین شیوه‌ای برای برگزاری جشنواره‌ها به ‌معنای خالی شدن نمایشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها و به خطر افتادن سرمایه و درآمد قشر وسیعی از جامعه می شود.

با این حال وضعیت سلامت عمومی به دلیل وجود کرونا در آلمان، که اکنون با موج سوم بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، تصمیم‌گیری را دشوارتر کرده است. قرنطینه عمومی تا ژوئن تمدید شده .

مسئولان جشنواره دیروز همچنین اعلام کردند بخش فیلم‌های نگاه به گذشته بخشی از رویداد ژوئن نخواهد بود زیرا اگر قرار باشد این رویداد برگزار شود، در فضای باز نمی‌توان نسخه‌های ۳۵ میلیمتری را به نمایش درآورد. به همین دلیل این بخش جشنواره تا سال ۲۰۲۲ به تعویق می‌افتد تا الزامات نظارتی مورد لزوم آن فراهم شود.

 


 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!