پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۳۶
ورزشی - کد خبر : 4857
چهارشنبه، ۰۱ مرداد، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

برگزاری المپیک توکیو تحت تاثیر ساخت واکسن ویروس کرونا

پیشرفت در تولید واکسن کرونا می تواند فاکتوری کلیدی در برگزار شدن یا نشدن المپیک توکیو باشد

برگزاری المپیک توکیو تحت تاثیر ساخت واکسن ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایرنا، درحالی که توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک از احتمال برگزاری بازی های المپیک با کاهش تعداد تماشاگران خبر داده بود اما رئیس کمیته سازماندهی رقابت های المپیک توکیو 2020 در گفتگو با خبرگزاری "کیودو" ژاپن اظهار داشت: نباید برای تماشاگران شرایط را سخت کنیم زیرا مفهوم رویدادهای ورزشی، همدلی کشور است. 

برگزاری بدون تماشاگر المپیک بدترین فرضیه ممکن است

به گفته یوشیرو موری، صحبت های باخ با فرض بدترین شرایط ممکن مطرح شده است، با این حال در صورت مهار نشدن ویروس کرونا، سازماندهندگان باید چنین گزینه را مدنظر قرار دهند. کمیته جهانی از سپتامبر هیئتی را متشکل از دولت های مرکزی و ملی تشکیل خواهد داد تا لزوم کاهش شمار تماشاگران را مورد بررسی قرار دهد. مور همچنین درخصوص مراسم حمل مشعل المپیک هم گفت که بهتر است مراسم برنامه ریزی شده تغییر نکند زیرا هرگونه تغییر در مراسم اولیهف بی احترمی به مناطقی است که همکاری کرده اند. 

با توجه به اینکه هدف سازماندهندگان المپیک توکیو کاهش هزینه های اضافی ناشی از تعویق یکساله بازی ها است، موری تاکید داشت: در فرآیند عملیاتی المپیک موضوعات زیادی نیازمند تغییر است. حتی اگر این بار نتوانیم به آنها پی ببریم، برای دور بعدی به ما کمک خواهد کرد. امیدوارم مقامات ارشد کمیته بین المللی المپیک بعدها بگویند المپیک توکیو نقطه عطفی در کارآمدسازی المپیک بوده است. فکر می کنم آنها همواره باید بخش های الزامی را بازنگری ، با معرفی ورزشی جدید، ورزشی دیگر را حذف کرده و یا ورزش هایی که نیازمند ورزشگاه هایی جدید با هزینه 30 تا 50 میلیارد ین(28 تا 47میلیون دلا) هستند ، انتخاب نکنند.

تولید واکسن کرونا فاکتوری کلیدی خواهد بود

وی معتقد است که درصورت برگزار نشدن بازی ها در سال آتی، تعویق دوباره آن کار سختی خواهد بود و از آنجا که میزبان های المپیک تا سال 2028 از جمله المپیک 2022 پکن و المپیک 2024 پاریس مشخص شده اند، هیچکدام نوبت خود را به توکیو نخواهند بخشید. به گفته موری بحث برگزاری بدون تماشاگر المپیک هنوز مطرح نیست ، اما اگر تنها راه چاره همین باشد این گزینه را انتخاب خواهند کرد. در این صورت است که لغو المپیک به یک گزینه واقعی بدل خواهد شد، همچنین پیشرفت در تولید واکسن کرونا می تواند فاکتوری کلیدی در برگزار شدن یا نشدن المپیک توکیو باشد. 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!