جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۲۸
اجتماعی - کد خبر : 4230
شنبه، ۱۰ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

برگزاری آزمون های حضوری پایه نهم و دوازدهم به صلاح است

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که برگزاری آزمون حضوری در پایه نهم و دوازدهم به صلاح دانش آموزان است.

برگزاری آزمون های حضوری پایه نهم و دوازدهم به صلاح است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، محسن حاجی میرزایی در شبکه خبر حاضر شد و درباره جزییات برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان در پایه نهم و دوازدهم پاسخ داد.

وی گفت: از ابتدای شروع کرونا سیاست اصلی ما این بود که سلامت دانش‌آموزان در اولویت باشد و به همین دلیل از اسفند مدارس تعطیل شد و چون نمی دانستیم زمان بازگشایی چه زمانی است، برنامه های مختلفی برای تداوم آموزش طراحی کردیم.

وی ادامه داد: این روزها در زمان برگزاری امتحانات قرار داریم و تلاشمان این است که پایانی اطمینان بخش برای سال تحصیلی فراهم کنیم و برنامه ریزی ها برای سال تحصیلی آتی نیز دستخوش مشکلات نشود. بر اساس برآوردهایی که کارشناسان و سازمان‌های بهداشتی انجام دادند، نمی‌دانیم چه زمانی با ویروس کرونا وداع می کنیم و پیش‌بینی می‌شود که این ویروس همچنان ادامه داشته باشد، بنابراین باید تلاش کنیم که زندگی کردن، کار کردن و تحصیل و آموختن را در کنار کرونا یاد بگیریم و همه ما از مدرسه تا والدین و دانش آموزان باید این ظرفیت و توانمندی را در درون خودمان افزایش دهیم که چگونه در کنار این ویروس زندگی ایمن داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، گفت: تلاش ما این است که با رعایت حداکثر ایمنی این کار انجام شود. در مجموع ۱۲ پایه تحصیلی فقط پایه نهم و دوازدهم امتحاناتشان حضوری است چرا که سرنوشت ساز است.

وی با بیان اینکه به همه مدارس ابلاغ کردیم که حداکثر مراقبت را به عمل آورند گفت: فاصله اجتماعی بین دانش‌آموزان باید رعایت شود و از تراکم هم جلوگیری شود. آزمون پایه نهم آغاز شده و در پایه دوازدهم هم از ۱۷ خرداد ماه آزمون‌ها برگزار خواهد شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: تمام پایگاه‌های برگزاری آزمون موظفند ضدعفونی شده باشند و بعد از برگزاری آزمون‌ها هم مجدداً ضدعفونی شوند. همچنین دانش آموزان با ماسک وارد می‌شوند و مدارس و پایگاه‌ها هم آمادگی دارند که اگر کسانی ماسک نداشته باشند، ماسک لازم را برایشان تامین کنند. ما همه تمهیدات و مراقبت‌ها را انجام می‌دهیم تا خطری متوجه دانش‌آموزان نباشد و دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز باید در این زمینه به ما کمک کنند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اگر این آزمون‌ها به صورت حضوری انجام شود برای دانش‌آموزان و رعایت مصالح عمومی آنها مفیدتر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلیه دروسی که دانش‌آموزان مجال فراگیری حضوری‌شان را نداشتند، در کانال محتوای آموزشی برای تمام پایه‌های تحصیلی از اول تا دوازدهم بارگذاری شده، گفت: در باقی پایه ها ارزیابی با معلمان است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!