پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۳۳
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16597
يكشنبه، ۱۷ مهر، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

برنده نوبل ادبیات، فرانسوی ها را به اعتراض علیه مکرون تشویق کرد

گروهی از روشنفکران فرانسوی از جمله برنده جایزه نوبل ادبیات، آنی ارنو، روز یکشنبه از مردم خواستند به اعتراضات برنامه ریزی شده توسط جناح چپ برای هفته آینده بپیوندند و رئیس جمهور امانوئل ماکرون را متهم کردند که به اقدامات کافی برای کمک به مردم برای مقابله با مشکلات اقتصادی انجام نمی دهد و این در حالیست که برخی از شرکت ها سودهای بادآورده کسب می کنند.

برنده نوبل ادبیات، فرانسوی ها را به اعتراض علیه مکرون تشویق کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این گروه متشکل از 69 امضاکننده شامل نویسندگان، کارگردانان سینما و معلمان دانشگاه در متنی که در ژورنال دو دیمانش منتشر شد، گفت: «امانوئل ماکرون از تورم برای افزایش شکاف طبقاتی استفاده می‌کند تا درآمد سرمایه را به قیمت بقیه افزایش دهد».

به نقل از رویترز، در متنی که توسط ارنو امضا شد، که روز پنجشنبه به عنوان اولین زن فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات انتخاب شد، آمده است: «همه اینها در خصوص اراده سیاسی است» .

در این متن آمده است که دولت اقدامات کافی برای مبارزه با قیمت های افزاینده انرژی انجام نداده است و از افزایش مالیات بر شرکت هایی که به دلیل تورم بالا سودهای بادآورده دارند، خودداری کرده است.

در حالی که تورم فرانسه در سال جاری عمدتاً به دلیل جنگ در اوکراین به شدت افزایش یافته است. این افزایش در میان کشورهای منطقه یورو در ماه‌های اخیر پایین‌ترین نرخ بوده است زیرا دولت فرانسه اقداماتی را از توقف قیمت گاز گرفته تا چک های مواد غذایی و یارانه ویژه اعمال کرده است.

امضاکنندگان، فراخوانی را برای پیوستن به راهپیمایی اعتراضی برنامه ریزی شده برای 16 اکتبر که توسط جنبش سیاسی چپ فرانسه سازماندهی شده بود، امضا کردند. این بلوک تندروی چپ امسال با احزاب چپ میانه رو تر برای تشکیل بزرگترین بلوک اپوزیسیون فرانسه متحد شد.

این راهپیمایی که توسط France Unbowed با عنوان "علیه هزینه های بالای زندگی و عدم اقدام اقلیمی" تبلیغ می شود، در حالی برگزار می شود که ماکرون با مقاومت شدید اتحادیه ها بر سر اصلاح برنامه ریزی شده حقوق بازنشستگی و اعتصاب کارگرانی که خواستار افزایش دستمزد هستند، مواجه شده است.

آکادمی سوئد در اعطای جایزه نوبل به ارنو 82 ساله گفت که او "به طور مداوم و از زوایای مختلف زندگی ای را بررسی می کند که با نابرابری های شدید در رابطه با جنسیت، زبان و طبقه همراه شده است."

 

منبع: رویترز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!