سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۲:۴۴
حوادث و انتظامی - کد خبر : 10139
چهارشنبه، ۱۹ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

برنده شدن در قرعه‌کشی حامیان ستاد انتخاباتی ترفند جدید کلاهبرداران

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به کلاهبرداری برخی افراد سودجو با نام و اعتبار کاندیدای ریاست جمهوری و ستاد انتخاباتی آنها از هموطنان، به مردم هشدار داد.

برنده شدن در قرعه‌کشی حامیان ستاد انتخاباتی ترفند جدید کلاهبرداران
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری فارس،  سرهنگ رامین پاشایی  معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ، در تشریح این خبر گفت: افراد سودجو با ساخت اکانت کاربری جعلی در پیام رسان واتساپ با نام کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری و انتساب خود به ریاست و یا اعضای ستاد انتخابات کاندید ریاست جمهوری با کاربران تماس مجازی و آنلاین می گیرند.
 
وی با بیان اینکه کلاهبرداران با طعمه های خود به عنوان « برنده شدن در قرعه کشی حامیان ستاد انتخاباتی » تماس می گیرند عنوان کرد: این افراد با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب خوردگان نسبت به برداشت از حساب آنها اقدام می کنند.
 
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در ادامه اظهار داشت: با توجه به رصدهای صورت گرفته و گزارش های متعدد مردمی به این پلیس مشخص شده در بعضی اوقات این افراد با استفاده از ترفندهای مختلف، مشخصات خانوادگی و حتی شماره حساب قربانیان را نیز به دست آورده و با جلب اعتماد آنان کدهای تایید بانکی را نیز گرفته و حساب آنها را خالی می کنند.
 
وی  ضمن با اشاره به اینکه علیه این مجرمان در این حوزه تشکیل پرونده داده شده است، از شناسایی و دستگیری یکی از متهمان با هویت معلوم در این خصوص خبر داد و گفت: از عموم مردم خواستاریم در صورت فریب و یا برداشت وجه بدین شیوه از حساب بانکی آنها، ضمن طرح شکایت در مراجع قضائی و مراجعه به پلیس فتا نسبت به پیگیری شکوائیه خود اقدام کنند.
 
سرهنگ پاشایی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این گونه ترفندها را نخورند و با تنظیمات امنیتی بر روی پیام رسان ها و گوشی تلفن همراه خود ، دسترسی افراد غریبه را محدود کرده و همواره آگاه باشند که هیچ کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا از این طریق با کاربران تماس برقرار نخواهند کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هموطنان می توانند در صورت مشاهده هر‌گونه مصادیق تخلفات سایبری انتخابات 1400 موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با مسئولان این حوزه درمیان بگذارند. 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!