سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۰:۴۶
حقوقی و قضایی - کد خبر : 15012
يكشنبه، ۱۹ دي، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

بررسی پرونده‌های نگین غرب و مروارید از سوی قاضی ویژه

قاضی ویژه ای در رابطه با پرونده های کثیرالشاکی «شهرک ژاندارمری»، «نگین غرب» و «مروارید» در نخستین جلسه کارگروه پایش پرونده‌های کثیرالشاکی، تعیین شد.

بررسی پرونده‌های نگین غرب و مروارید از سوی قاضی ویژه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری مهر، پیرو دستور رئیس قوه‌قضاییه به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها مبنی بر تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی، نخستین جلسه کارگروه پایش پرونده‌های کثیرالشاکی در سالن ولایت مجتمع قضائی امام خمینی (ره) با حضور مسعود ستایشی قائم مقام دادگستری استان تهران، عباس ذاقلی سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران، محمد تقوی رئیس دادگاه انقلاب تهران، حسن‌زاده معاون دادستان تهران و رئیس دبیرخانه حفظ حقوق بیت‌المال، پسندیده معاون دادستان تهران و سایر مسئولان و نمایندگان دستگاه‌ها، ادارات و بخش‌های مرتبط برگزار شد.

مسعود ستایشی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه سه پرونده‌ای که در این جلسه پیش‌بینی شده و در دستور کار قرار گرفته، به‌لحاظ کثرت شکات از اهمیت خاصی برخوردار هستند، عنوان کرد: سایر پرونده‌های کثیرالشاکی نیز به تدریج بر اساس نوع اهمیت قطعاً مورد بررسی این کارگروه قرار خواهند گرفت.

قائم مقام دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: تاکید بر آن است که اعضای این کارگروه با اهتمام ویژه، همکاری و هماهنگی لازم را در جهت نیل به نتایج مؤثر و مطلوب به‌عمل آورند.

وی با اشاره به دستور القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران، افزود: اقدامی که در خصوص پرونده‌های کثیرالشاکی در دادگستری تهران صورت گرفته در راستای تحقق برنامه‌های عملیاتی ابلاغ شده و مصوبات ستاد «تحول و تعالی» است. لذا ضرورت دارد تا اهتمام لازم در اجرایی شدن مصوبات این کارگروه صورت گیرد تا مصوبات به‌طور مجدانه پیگیری و عملیاتی شود.

 سپس در خصوص فرآیند رسیدگی قضائی به سه پرونده کثیرالشاکی «شهرک ژاندارمری»، «نگین غرب» و «مروارید» گزارشاتی ارائه شد و مهم‌ترین چالش‌های موجود در زمینه رسیدگی به این سه پرونده کثیرالشاکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ستایشی پس از استماع گزارشات ارائه شده در خصوص پرونده شهرک ژاندارمری گفت: در خصوص این پرونده باید سخنی قانع‌کننده، مکفی و قابل دفاع برای مردم داشته باشیم. لذا ضرورت دارد تا گزارشی جامع در خصوص پرونده شهرک ژاندارمری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تهیه و نتیجه به دادگستری استان اعلام شود.

قائم مقام دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه هر کس به حقوق بیت‌المال دست‌اندازی کند، دستگاه قضائی با قدرت و بدون اغماض با او برخورد خواهد کرد، ادامه داد: رمز موفقیت در حصول نتیجه در پرونده‌های کثیرالشاکی در گرو هماهنگی و همکاری بین بخشی است و تمام دغدغه ما این است که از تشدد در پیگیری‌ها، ناهماهنگی‌ها و باز کردن راه برای فرصت‌طلبان جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پرونده شهرک ژاندارمری ضرورت دارد تا از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشات جامع و قابل بهره‌برداری ارائه شود تا نقاط کور و ابهامات روشن و شفاف شود.

تقوی رئیس دادگاه انقلاب تهران نیز در بخش دوم این نشست، گزارشی از روند رسیدگی به پرونده «نگین غرب» و «مروارید» ارائه داد.

پس از بحث و تبادل‌نظر در خصوص پرونده «نگین غرب» و «مروارید» در این نشست، مقرر شد تا یک قاضی ویژه برای رسیدگی به این پرونده‌ها تعیین شود. همچنین بنا بر این است که روند اجرایی شدن مصوبات اولین جلسه «کارگروه پایش پرونده‌های کثیرالشاکی» در نشست‌های آتی این کارگروه مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!