چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۷:۳۱
حقوقی و قضایی - کد خبر : 11202
يكشنبه، ۰۳ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

بررسی مجدد پرونده محکومان آبان ۹۸

رئیس دستگاه قضا دستور بررسی فوری پرونده محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸و ایجاد زمینه آزادی و بخشودگی افراد واجد شرایط به دادستان تهران ارایه کرد.

بررسی مجدد پرونده محکومان آبان ۹۸
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز ضمن دیدار با  خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸، در محل کار خود، به این نتیجه رسید که برخی از این پرونده ها شرایط برخورداری از عفو و بخشودگی را دارند.
 
وی در پایان این دیدار مأموریت بررسی مجدد پرونده افرادی که در جریان ناآرامی‌های آبان ۹۸ دستگیر شده اند را به غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و القاصی دادستان تهران ارایه کرد تا افراد واجد شرایط مشمول عفو، بخشودگی و یا آزادی شوند.
 
رئیس قوه قضائیه از دادستان تهران خواست تا پرونده‌های این نوع محکومان را با فوریت بررسی کرده و در صورت داشتن حسن رفتار در دروه محکومیت و حصول اطمینان از اینکه پس از آزادی مرتکب جرم نمی‌شوند، نسبت به آزادی مشروط و قرارگرفتن آن‌ها در لیست مشمولان عفو اقدام شود.
 
در جریان ملاقات مردمی امروز رئیس قوه قضاییه، همسر یکی از محکومان اقتصادی که از مهر ماه سال ۹۶ تاکنون به جرم تحصیل مال نامشروع در زندان به سر می‌برد، با اشاره به اطاله رسیدگی و برخی ابهامات در رسیدگی به این پرونده بانکی خواستار دستور رئیس دستگاه قضا برای تعیین تکلیف آن شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با صدور دستورات لازم برای بررسی فوری این پرونده، به دادستان تهران و رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه تأکید کرد: باید موضوع به صورت دقیق بررسی و میزان زمان صرف شده برای تردد پرونده بین محاکم و دیوان عالی مشخص شود و بدانیم مشکل کار کجا بوده تا از بروز موارد مشابه جلوگیری شود. 
 
وی خواستار به نتیجه رسیدن این بررسی‌ها تا صبح فردا شد و اظهار کرد: اینچنین در مورد این گونه پرونده‌هایی که مشمول اطاله دادرسی شده اند در جلسه شورای عالی قوه قضائیه فردا بحث و تصمیم گیری شود.
 
رئیس دستگاه قضا در حاشیه این دیدار در تماس تلفنی با رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز خواستار فراهم آمدن هر چه سریع‌تر زمینه آزادی کسانی که در جریان اتفاقات روز‌های اخیر در این استان، صرفاً به خاطر اعتراض تحت نظر قرار گرفته اند، شد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!