سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۲۳:۴۶
مجلس - کد خبر : 10015
شنبه، ۱۵ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

برخی وعده های انتخاباتی ردیف بودجه ای ندارد

اگر نامزدی قول و قرار ایجاد اشتغال می دهد ، باید مشخص کند که چگونه اشتغال ایجاد خواهد کرد

برخی وعده های انتخاباتی ردیف بودجه ای ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، یک نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی وعده و وعیدهای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که برای این وعده ها ردیفی در سند بودجه 1400 وجود ندارد.

ذبیح الله اعظمی با انتقاد از برخی وعده های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری اظهار داشت: متاسفانه بیشتر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مثل دوره های گذشته در حل دادن وعده وعیدهای غیرقابل باور هستند. این وعده ها در بین مردم توقع ایجاد می کند، یکی از نامزدها در ادوار گذشته اظهار کرد که 45 هزار تومان یارانه را به 250 هزار تومان می رسانم، در آن زمان 250 هزار تومان نسبت به قیمت دلار ارزشمند بود اما وعده آن نامزد غیرواقعی بود مثل الان که می گویند 450 هزار تومان یا بالای یک میلیون تومان یارانه می دهند.

اعظمی درباره نتیجه این وعده های توخالی گفت: مردم معتقدند اگر کسی قولی بدهد ، وقتی رئیس جمهور شد باید به آن عمل کند. نکته اینجاست که اگر این وعده ها عملیاتی شود به ضرر ماست. اگر هم به قول هایش عمل نکند، بدقولی کرده است. هم اکنون بسیاری از وعده های نامزدهای انتخاباتی غیرواقعی و غیرقابل اجرا است.

وی با استناد به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم، بیان کرد: منابع مالی وعده های انتخاباتی مشخص نیست، من تعجب می کنم که چطور این نامزدها وعده هایی می دهند که ردیف های مالی آن در سند بودجه 1400 وجود ندارد. بسیاری از نامزدها از نزدیک با بودجه سر و کار داشتند اما وعده وام ازدواج و مسکن 500 میلیونی می دهند. این عزیزان می دانند که ما در شرایطی بودمی که دولت در بعضی موارد منبع تامین یارانه 45 هزار تومانی نداشته است، این وعده ها علاوه بر افزایش تورم، زیرساخت های ما را ضعیف تر کرده است.

نامزدهایی که از اشتغال صحبت کردند، باید آن را با جدیت دنبال کنند چراکه یکی از مشکلات اصلی کشور ما چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی اشتغال است. اگر نامزدی قول و قرار ایجاد اشتغال می دهد ، باید مشخص کند که چگونه اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!