شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۵:۲۵
علم و فناوری جهان - کد خبر : 12564
يكشنبه، ۲۸ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

برخورد احتمالی شیء درخشان با مشتری

در حالی که به آسمان خیره می شوید و از زیبایی ستارگان شگفت زده می شوید، فضا به همان اندازه مسحور کننده و خطرناک است. سیارک ها به سیارات برخورد می کنند ، سیاره ها توسط ستارگان بلعیده می شوند و ستاره ها منفجر می شوند یا توسط سیاه چاله ها بلعیده می شوند.

برخورد احتمالی شیء درخشان با مشتری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، بر اساس گزارش "ScienceAlert" ، گروهی از اخترشناسان یک نور درخشان را روی مشتری مشاهده کردند که ظاهراً پس از برخورد غول گازی با یک شیء ناشناخته ظاهر شده است.

به نقل از اسپاتنیک، آژانس های فضایی در حال انجام تجزیه و تحلیل عمیقی به منظور تأیید وقوع این برخورد و همچنین تعیین هویت "شیء ناشناخته" هستند؛ اما به گفته آژانس فضایی اروپا، نور روشن نشان می دهد که این جسم سریع و بزرگ بوده است. 

یک برخورد مشابه در سال 2019 رخ داد. در آن زمان ، دانشمندان تشخیص دادند که قطر جسم آسمانی که به مشتری برخورد کرد بین 12 تا 16 متر قطر داشت و وزن آن حدود 450 تن بود.

اگر ستاره شناسان تأیید کنند که غول گازی با جسمی برخورد کرده است ، این هشتمین ضربه ای است که از زمان برخورد  مشهور ستاره دنباله دار "Shoemaker-Levy9"  به مشتری، مشاهده شده است.

اما اهمیت چنین حوادثی از آنجاست؛ که به دانشمندان اجازه می دهند اطلاعات جدید و کامل تری را از فضا و اجرام فضایی بدست آورند. به عنوان مثال، وقتی "Shoemaker-Levy9" با سرعت شکست 60 کیلومتر در ثانیه به مشتری برخورد کرد، باعث شناور شدن ابرهای گرد و غبار بر بالای مشتری شد. پس از مدتی رصد این سیاره، محققان متوجه شدند که گرد و غبار در سراسر غول گازی پخش شده است. این جزئیات به دانشمندان اجازه داد تا برای اولین بار بادهای بلند ارتفاع را در مشتری شناسایی کنند.

 

منبع: www.sputniknews.com

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!