شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۲۳
فناوری - کد خبر : 2264
پنجشنبه، ۲۴ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

برتری ربات های تحلیلگر نسبت به همتایان انسانی

یک پژوهش جدید در بازار سرمایه نشان می دهد که ربات های تحلیلگر توصیه های مناسب تری برای سرمایه گذاران ارائه می دهند و در مقایسه با تحلیلگران انسانی 5 درصد برتری نسبی دارند.

برتری ربات های تحلیلگر نسبت به همتایان انسانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زیمن به نقل از دیلی میل، ربات های تحلیل گر طی یک دهه آینده بیش از 200 هزار شغل را در وال استریت تصاحب خواهند کرد، البته مطالعات جدید نشان از آن دارد که این پیش بینی به زودی محقق خواهد شد.

پژوهشگران با مطالعه بر روی ربات های تحلیلگر از 7 شرکت که 76 هزار گزارش را ارائه داده بودند به این نتیجه رسیدند که این ربات ها در مقایسه با همتایان انسانی خود توصیه های دقیق تر و سریع تری را ارائه می دهند. 

این مطالعه با بررسی سوابق ربات های تحلیلگر بازار سهام نشان داد که توصیه های خرید ربات ها 6.9 درصد بازگشت سرمایه را درپی داشته است و این درحالی است که تحلیلگران انسانی تنها 1.7 درصد بازگشت سرمایه دارند.


هرچند درنگاه اول اینگونه به نظر می رسد که ربات های تحلیلگر سرمایه گذاری های انسانی را از بین می برند اما محققان معتقدند توصیه های ربات های تحلیلگر برای سرمایه گذاران منفعت بیشتری خواهد داشت چون تحلیل ربات ها به دور از تعصب و منفعت طلبی است. گروهی از محققان دانشگاه ایندیانا این تحقیقات را انجام دادند و به گفته آنان این تحقیق اولین مطالعه جامع در مورد ربات های تحلیلگر بازار سرمایه می باشد. شرکت های سازنده این ربات ها از فناوری های بسیار پیشرفته ای چون یادگیری ماشین و هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی برای تبلیغات استفاده می کنند که بیشتر اتکای آنها به تحلیل تکنیکی می باشد.

به گفته محققان این ربات ها توانایی توزیع متوازن توصیه های خرید، فروش و نگهداری سهام را دارند و نسبت به تحلیلگران انسانی از تعصب و منفعت طلبی کمتری برخوردارند.

تحلیل گران انسانی برای حفظ روابط خود با مدیران شرکت ها تلاش می کنند انا ربات ها چنین توانایی ندارند از این رو توصیه های آنان بازده قابل قبول تری برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

حدود یک چهارم از تحلیل های ارائه شده توسط ربات ها در مقایسه با شش درصد از تحلیلگران انسانی در فروش موفق تر عمل کردند، همچنین ربات ها در زمینه توصیه های خرید هم نسبت به همتایان انسانی خو عملکرد بهتری ارائه دادند. 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!