سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۵:۰۶
فرهنگ و هنر - کد خبر : 4402
چهارشنبه، ۲۱ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

بربادرفته از سرویس اینترنتی حذف شد

فیلم معروف و کلاسیک «بر باد رفته» به دلیل ارجاع‌های نژادپرستانه به صورت موقت از سرویس اینترنتی «HBO Max» حذف شد.

بربادرفته از سرویس اینترنتی حذف شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایسنا، در پی مرگ دلخراش جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، اعتراضات شدیدی در از سوی مردم آمریکا علیه نژاد پرستی شکل گرفت. 

موج این اعتراضات قاره آمریکا را درنوردید و به سایر کشورهای دیگر نیز نفوذ کرد تا جایی که چهره‌های نامی و سرشناس به این اقدام واکنش نشان دادند.

 فیلم «بر باد رفته» که از معروف‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست به دلیل ارائه تصویری بحث‌برانگیز از سیاه‌پوستان و نشان دادن دیدگاهی مثبت نسبت به برده‌داری از سرویس ویدئو درخواستی HBO Max حذف شد. 

«جان ریدلی» فیلمنامه‌نویس فیلم برنده اسکار «۱۲ سال بردگی» روز سه‌شنبه در مطلبی که در روزنامه لس‌آنجلس تایمز منتشر کرد از سرویس اینترنتی HBO Max خواسته بود فیلم «بر باد رفته» را به سبب مشکلات خاصش حذف کند، چرا که به گفته او، این فیلم از برده‌داری تمجید و از ترس‌های برده‌داری چشم‌پوشی می‌کند.

HBO Max اعلام کرد این فیلم با بررسی محتوای تاریخی و محکوم کردن نحوه به تصویر کشیدن سیاه‌پوستان و برده‌داری، پس از مدتی دوباره به این سرویس بازخواهد گشت. 

این کمپانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فیلم «بر باد رفته» محصولی از آن زمان است و متاسفانه برخی از تعصب‌های قبیله‌ای و نژادی را به تصویر می‌کشد که در آن مقطع زمانی در جامعه آمریکا متداول بود. این توصیف‌های نژادپرستانه هم در آن زمان و هم در زمان کنونی اشتباه است، بنابراین احساس کردیم نشان دادن این فیلم بدون توضیحات و محکوم کردن برخی ارجاع‌های نژادپرستانه به نوعی بی‌مسئولیتی خواهد بود. این ارجاع‌ها مطمئنا بر خلاف ارزش‌های کمپانی برادران وارنر است، بنابراین این فیلم با برخی توضیحات درباره محتوای تاریخی آن دوباره به سرویس HBO Max بازمی‌گردد اما به همان شکل اصلی‌ آن نمایش داده می‌شود چرا که در غیر این صورت گویی ادعا می‌کنیم که این تعصب‌های نژادی هیچ‌گاه وجود نداشته است. اگر بخواهیم فیلم‌های عادلانه‌تر و فراگیرتری بسازیم در ابتدا باید تاریخ‌مان را بشناسیم و آن را درک کنیم.»

«هتی مک‌دنیل» اولین بازیگر زن سیاه‌پوستی بود که توانست جایزه اسکار بازیگری کسب کند اما به دلیل جداسازی نژادی در مراسم اعطای جایزه اسکار، ناگزیر بود دور از سایر عوامل فیلم «بر باد رفته» و در عقب سالن مراسم اسکار بنشیند.

شایان ذکر است که در تاریخ آمریکا برده‌داری متداول بوده و از سیاهان به‌عنوان برده و نژاد پست‌تر یاد می‌شده است.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!