شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۱:۱۱
محیط زیست - کد خبر : 13171
دوشنبه، ۱۹ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

برای کشتار کروکودیل هیچ مجوزی صادر نشده و نخواهد شد

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در واکنش به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر سلاخی کردن کروکودیل‌ها اظهار کرد: برای کشتار و صادرات گوشت کروکودیل هیچ مجوزی صادر نکرده و نخواهیم کرد.

برای کشتار کروکودیل هیچ مجوزی صادر نشده و نخواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ تورج همتی، مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی، در پاسخ به انتشار تصاویری مبنی بر کشتار دسته جمعی کروکودیل‌ها در مشهد، اظهار کرد: در سال ۹۳ درخواستی برای پرورش کروکودیل در مشهد داشتیم که سرمایه گذار باید تمامی موارد مدنظر محیط زیست را برای سایت پرورش و تکثیر کروکودیل فراهم می‌نمود که با نظارت سازمان شیلات کشور مقرر شد مجوز صادر شود.

وی با اشاره به اینکه  کار سرمایه گذار برای سایت پرورش نواقصی داشت و باید، باید‌ها و نباید‌های محیط زیست را حل می‌کرد، افزود: در نهایت سال ۹۸ مجوز برای پرورش صادر شد و با شیوع بیماری کرونا، بازدید و فضای گردشگری و تفریحی و موضوعات تحقیقی و آموزشی در این سایت وجود نداشت و باید تمامی نواقص حل می‌شد تا ما مجوز ورود کروکودیل به کشور را صادر کنیم.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی، تصریح کرد: بعد از ایجاد تمهیدات لازم مجوز ورود کروکودیل به کشور نیز صادر و هفته گذشته ۸۰ کروکودیل وارد شهر مشهد شد که ۵۰ تا ۶۰ درصد این کروکودیل‌ها نوزاد هستند و قصدی به عنوان کشتاری که در فضای مجازی ایجاد شده وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این سایت فقط جنبه گردشگری، پژوهشگری و تفریحی دارد و در داخل و خارج از کشور تامین کننده منابع تحقیقی و علمی است، اظهار کرد: در حال حاضر کشتاری صورت نگرفته است و کشتارگاهی در این مجموعه برای سلاخی کروکودیل‌ها وجود ندارد و ما نیز اجازه این موضوع را به سرمایه گذار نداده و نخواهیم داد.

همتی خاطر نشان کرد: این تصاویری که در فضای مجازی در حال انتشار است سوء تفاهمی بیش نیست و این مجموعه در ابتدای کار است و بایستی تمامی آیتم‌های محیط زیستی را به همراه داشته باشد و رعایت کند.

وی در پایان عنوان کرد: این تصاویر برای داخل کشور نیست و این اتفاق در خراسان رضوی نخواهد افتاد چرا که ما هیچ مجوزی برای کشتار کروکودیل و صادرات گوشت آن نداده و نخواهیم داد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!