سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۱:۲۱
اقتصاد - کد خبر : 4242
يكشنبه، ۱۱ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

برای راه اندازی کسب و کار نیازی به دریافت کد اقتصادی نیست

یک مقام مسئول گفت: در حال حاضر کد اقتصادی و کد ملی افراد یکسان سازی شده اند، این کار به این معناست که کد اقتصادی حذف شده است و مردم برای راه اندازی کسب و کار دیگر نیازی به این کد ندارند.

برای راه اندازی کسب و کار نیازی به دریافت کد اقتصادی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، علی فیروزی با اشاره به اینکه یکی از نماگرهای بانک جهانی به شاخص سهولت راه اندازی کسب و کارها مربوط می‌شود، گفت: نماگر بانک جهانی، شروع کسب و کار را در ثبت یک شرکت تجاری با مسئولیت محدود (که به مجوزهای خاص نیاز نداشته باشد) ارزیابی می‌کند.

وی افزود: بر اساس روش محاسبه نماگر بانک جهانی، اخذ کد اقتصاد و گواهی ارزش افزوده و ثبت آگهی روزنامه رسمی و دریافت کد کارگاه سازمان تأمین اجتماعی و دریافت دفاتر مهرشده مالیاتی در به انجام رسیدن یک کسب و کار مؤثر هستند.

رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی اضافه کرد: بانک جهانی صفر تا صد راه اندازی یک کسب و کار ایرانی را ۷۲ و نیم روز در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۷۲ و نیم روز فرآیند راه اندازی کسب و کار در ایران به سه بخش تقسیم می‌شود، اظهار داشت: در مرحله اول برای شروع کسب و کار متقاضیان باید گواهی سو پیشینه دریافت می‌کردند و بانک جهانی این مرحله را بازه ۵ روز تخمین زده بود.

علی فیروزی افزود: در حال حاضر برای ثبت شرکت نیازی به دریافت عدم سو پیشینه مؤثر کیفری نیست.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۷۲ و نیم روز برای راه اندازی کسب و کار ۵۵ روز شامل سازمان امور مالیاتی می‌شد، توضیح داد: موضوع «کد اقتصادی» و «گواهی ارزش افزوده» در این سازمان مورد بررسی و صدور قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی ادامه داد: در حال حاضر کد اقتصادی و کد ملی افراد یکسان سازی شده اند، این کار به این معناست که کد اقتصادی حذف شده است و مردم برای راه اندازی کسب و کار دیگر نیازی به این کد ندارند.

وی تاکید داشت: مرحله صدور «گواهی ارزش افزوده» برای راه اندازی کسب و کار به طور کامل حذف شده است و مردم برای راه اندازی کسب و کار نیازی به مراجعه به سازمان مالیاتی ندارند.

علی فیروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در بخش معاضدت راه اندازی کسب و کار به مردم مشاوره می‌دهیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۸۲ مورد مجوز رسمی در کشور صادر می‌شوند و ما باید برای کاهش زمان صدور این مجوزها اقدام کنیم.

وی با اشاره به تعریف پنجره واحد، توضیح داد: پنجره واحد یک مکان فیزیکی است که در طبقه همکفت اتاق بازرگانی استان تهران واقع شده است و نمایندگان همه دستگاه‌ها در این مکان حضور دارند تا کار مردم را پیگیری کنند.

رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی تاکید داشت: بهبود محیط کسب و کار موضوعی نیست که به یکباره به نقطه مطلوب برسد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!