شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۴۳
اقتصاد - کد خبر : 3594
يكشنبه، ۰۷ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

برآورد میزان خسارت شیوع ویروس کرونا به محصولات حوزه گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی از خسارت های مادی که ویروس کرونا به مجموعه محصولات گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی وارد کرده، خبر داد.

برآورد میزان خسارت شیوع ویروس کرونا به محصولات حوزه گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص خسارت های مادی که صنوف گل و گیاهان زینتی و قارچ خوراک به دلیل شیوع ویروس کووید-19، متحمل شدند، گفت: بخش گل و گیاه و مجموعه محصولات حوزه دفتر گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی از حوزه هایی هستند که ویروس کووید-19، ضررهای مادی زیادی به آن‌ها زده است.

غلامرضا تقوی گفت: با توجه به اینکه عمده فروش تولیدکنندگان گل و گیاه در ماه‌های اسفند و فروردین است، متأسفانه شیوع ویروس کرونا مانع ازهرگونه فعالیت تجاری در این دو ماه شد و بر اساس برآوردهای اولیه، این ویروس به محصولات حوزه گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی تا به امروز سه هزارو ۴۷۰ میلیارد تومان، خسارت وارد کرده است.

وی تصریح کرد: البته میزان خسارت در بخش تولیدکنندگان بیشتر از عرضه‌کنندگان این بخش است البته در موارد بسیاری تولید کنندگان گل و گیاه، خودشان نیز عرضه کننده هستند بنابراین برآورد خسارت پیچیده تر شده و به راحتی قابل تفکیک و اعلام نیست.

تقوی گفت: بر اساس برآورد انجام‌ شده در بخش تولید گل و گیاه، یک هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت در ماه‌های اسفند و فروردین به این بخش وارد شده است.

همچنین در محصولات گلخانه‌ای نیز با توجه به کاهش تقاضا، بسته شدن مرزها و عدم صادرات محصولات، مقدار خسارت در سبزی و صیفی جات و محصولات گلخانه‌ای یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی، افزود: در ابتدا محصول قارچ نیز با کاهش تقاضا در بازار مواجه شد اگرچه با توجه به فرهنگ‌سازی انجام‌شده و اقدامات پشتیبانی، شرایط این محصول بهتر از بقیه بود.

وی با اشاره به تمهیدات عمومی در نظرگرفته‌شده توسط دولت و بانک مرکزی، گفت: بخشی از این تمهیدات انجام ‌شده و بخش دیگر نیز به ‌زودی اعلام خواهد شد همچنین اطلاعات لازم در این خصوص نیز جمع‌آوری و دسته‌بندی شده و میزان خسارت به کمسیون اقتصادی دولت اعلام‌ می شود.                                                                                                            

تقوی با اشاره به پیشنهادی که در این خصوص به دولت ارائه شده، تصریح کرد: بخشی از این درخواست‌ها توسط خود تولیدکنندگان و بخش دیگر آن توسط معاونت باغبانی ارائه‌ شده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی، افزود: پرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش، استمهال وام‌ها اعم از بخشودگی سود و دیرکرد، از جمله این درخواست‌ها است. همچنین در بحث بدهی‌ های جاری نیز اعم از آب، برق و گاز پیشنهاد شده تا بدهی سه ماهه اول به‌صورت اقساطی پرداخت شود و در مورد بیمه و مالیات نیز پیشنهاداتی مطرح شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!