چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۰:۴۰
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 12946
شنبه، ۱۰ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

بحران سوخت در انگلیس همچنان ادامه دارد

دولت انگلیس مدعی است که سوخت کافی در پالایشگاه‌های این کشور وجود دارد و کمبود راننده برای حمل سوخت به جایگاه‌ها این بحران را ایجاد کرده است.

بحران سوخت در انگلیس همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، اتحادیه خرده فروشان بنزین (PRA) انگلیس اعلام کردند، هیچ بهبودی در اوضاع عرضه بنزین در جایگاه‌های فروش بنزین مستقل از روز چهارشنبه ایجاد نشده است.

به نقل از خبرگزاری انگلیسی بی بی سی، بنا بر اعلام این اتحادیه که نماینده خرده فروشان مستقل سوخت می باشد، بیش از یک چهارم (27 درصد) از اعضای این اتحادیه در روز پنج شنبه هیچ سوختی برای عرضه نداشتند. هرچند این رقم از 37 درصد روز سه شنبه بهتر بود، اما تقاضا همچنان بالاتر از سطح معمول است.

اتحادیه خرده فروشان بنزین، نماینده 5500 جایگاه بنزین از 8300 جایگاه در سراسر انگلیس است و اعلام کرد آمار روز پنج شنبه بر اساس پاسخ تنها 1500 جایگاه بنزین بوده است.

برایان مدرسون، رئیس این اتحادیه گفته است: «به نظر می رسد افزایش تقاضا همچنان ادامه دارد... فشار از سوی رانندگانی که می‌خواهند در هر زمان و در هر مکانی سوخت دریافت کنند، کم نشده است.»

انگلیس در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران سوخت است که سبب شده تا صف‌های طولانی در جایگاه‌های بنزین این کشور ایجاد شود و مشتریان برای یافتن سوخت به چندین جایگاه مراجعه کنند.

اما دولت انگلیس مدعی است که سوخت کافی در پالایشگاه‌های این کشور وجود دارد و کمبود راننده برای حمل سوخت به جایگاه‌ها این بحران را ایجاد کرده است.

مدرسون توضیح داد نامه ای به دولت نوشته و هشدار داده است که پس از افزایش قیمت نفت برنت، قیمت بنزین و گازوئیل در جایگاه‌ها احتمالا افزایش یابد. همچنین کاهش ارزش پوند در برابر دلار نیز می‌تواند قیمت‌ها برای مشتریان انگلیسی بالا برد.

وی در انتها اضافه کرد: «این عامل هم اکنون بر قیمت ها تاثیر گذاشته و در سه شب گذشته هر لیتر بنزین 3 پنی افزایش قیمت داشته است.»

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!