چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۵:۱۶
اروپا و آمریکا - کد خبر : 15738
يكشنبه، ۰۸ اسفند، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

بایدن: جایگزین تحریم‌های گسترده علیه روسیه، جنگ جهانی سوم است

ایالات متحده و متحدانش مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه مقامات، بازرگانان، بانک‌ها و کل بخش‌های اقتصادی روسیه به دلیل عملیات نظامی مستمر مسکو در اوکراین، که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به عنوان «عملیات نظامی ویژه» توصیف می‌شود، اعمال کرده‌اند.

بایدن: جایگزین تحریم‌های گسترده علیه روسیه، جنگ جهانی سوم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت، تنها جایگزین تحریم روسیه برای مجازات آن به دلیل "تهاجم" به اوکراین، آغاز "جنگ جهانی سوم" خواهد بود.

به نقل از اسپوتنیک، بایدن در پیامی گفت: «دو راه داریم. جنگ جهانی سوم را شروع کنیم و وارد جنگ فیزیکی با روسیه شویم. یا دو، مطمئن شویم که کشوری که برخلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند، بهای آن را می‌پردازد.»

او اضافه کرد: «هیچ تحریم فوری وجود ندارد. اینطور نیست که بتوانید کسی را تحریم کنید و بگویید دیگر نمی توانی رئیس جمهور روسیه باشی. اما من فکر می کنم این تحریم ها، گسترده ترین تحریم ها در تاریخ، تحریم های اقتصادی و سیاسی خواهند بود.»

بایدن گفت "هدف او از همان ابتدا" حفظ اتحاد نظر ناتو و اتحادیه اروپا بود.

او اظهار کرد: «زیرا تنها چیزی که پوتین فکر می کند می تواند انجام دهد این بود که ناتو را تقسیم کند و اگر متوجه شده باشید این اتفاق نیفتاده است. اتفاق نظر کامل بوده است. و روسیه هزینه جدی را پرداخت خواهد کرد. هزینه ای در کوتاه مدت و بلندمدت، به ویژه بلندمدت.»

بایدن با اظهار نظر در مورد اتحاد ایالات متحده با متحدان اروپایی و آسیایی خود و مشارکت امنیتی فزاینده بین ناتو و فنلاند و سوئد، اظهار داشت که پوتین "دقیقاً برعکس تأثیری را که قصد داشت، ایجاد می کند."

بایدن گفت: «تنها چیزی که من می دانم این است که ما باید در مسیر بقیه متحدانمان باقی بمانیم. و در عین حال، ما تسلیحات دفاعی و کمک های اقتصادی به اوکراین ارائه می کنیم.»

روسیه به همراه متحدان خود در دونتسک و جمهوری خلق لوگانسک از روز پنجشنبه عملیات نظامی خود را در اوکراین با هدف "غیر نظامی کردن" این کشور آغاز کرد. پوتین گفت: «هدف از این عملیات حفاظت از افرادی است که اکنون هشت سال است که با تحقیر و نسل کشی توسط رژیم کی یف روبرو هستند.»

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!