پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۷:۴۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16972
پنجشنبه، ۰۸ دي، ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

بایدن با ارسال این موشک به اوکراین مخالفت کرد

یک رسانه آمریکایی اطلاع داد که بایدن از ارسال سامانه موشکی ای‌تی‌‌ای‌سی‌ام‌اس " ATACMS " به اوکراین جلوگیری کرده و این در حالی است که از قبل، زلنسکی این سامانه را درخواست کرده بود.

بایدن با ارسال این موشک به اوکراین مخالفت کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از رسانه آمریکایی پولیتیکو ، روز پنج شنبه گزارشی منتشر کرد که در سفر اخیر زلنسکی به آمریکا ، او از بایدن درخواست تحویل موشک های به نام ای‌تی‌‌ای‌سی‌ام‌اس که بردی معادل 300 کیلومتر را داده بود که با مخالفت مقامات آمریکایی روبه رو شده بود و بنظر می رسد بایدن تمایلی برای ارسال این سامانه موشکی را ندارد.

این رسانه آمریکایی به نقل از مقامات کاخ سفید نوشت که دولت بایدن ارسال این سامانه موشکی را تحریک آمیز توصیف کرده ، چرا که ورود این سامانه موشکی به اوکراین و جنگ با روسیه می تواند عواقب بدی داشته و موجب پیچیده تر شدن اوضاع جنگی در این منطقه شود.

گفته می شود بایدن در پاسخ به درخواست زلنسکی گفته است ، ارسال تسلیحات جدید تر برای این جنگ می تواند تبعات جدی وارد کند و از سویی نه ناتو ، نه اتحادیه اروپا و همچنین نه سایر کشور های جهان خواهان  جنگ با روسیه نیستند و نگرانی های آنها به حق است و می خواهند از شروع جنگ جهانی سوم جلوگیری کنند.

سفر زلنسکی به آمریکا برای تحویل سامانه ها و تسلیحات موشکی جدید بود و گفته می شود واشنگتن بسته 1.85 میلیارد دلاری را به همراه رئیس جمهور اوکراین ارسال کرده که شاخص ترین آنها سامانه موشکی پاتریوت است.

پوتین نیز از سوی دیگر در مصاحبه خبری خود اعلام کرد که با ورود این سامانه های موشکی جنگ بین اوکراین و روسیه ادامه دارتر خواهد شد و مطمعن باشید تمامی این سامانه های موشکی در خاک خود اوکراین منهدم می شود.

آمریکا سعی بر انداختن توپ در زمین روسیه داشت و باعنوان کردن این مسئله که ما و اوکراین حاضر به گفتگو هستیم اما بعید است پوتین و مقامات مسکو این موضوع را بپذیرند سعی در انجام بازی های سیاسی داشت ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در واکنش به این مسائل عنوان کرد که برای حل مسئله جنگ روسیه و اوکراین آمادگی کامل برای گفتگو داریم که با اوکراین و طرف های غربی مذاکره کنیم.

او در مصاحبه با شبکه روسی پروی گفت: قطعا ما از منافع ، اهداف والای کشور و مردم تا آخرین لحظه دفاع می کنیم. امنیت روسیه جزو اولویت های ما است .

پوتین پیش از این گفته بود ، کشور های اروپایی بی توجهی زیادی به امنیت روسیه می کنند و چشم بر جنایات و نسل کشی دولت کی یف در منطقه دونتسک و لوهانسک بسته بودند ، من برای نجات جان انها ، جمهوری شان را به رسمیت شناختم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!