جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۲:۱۹
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17391
يكشنبه، ۲۱ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

بانک ها و دولت ها به جان بازار رمز ارزها افتادند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) صندوق تامینی BKCoin مستقر در میامی را به‌دلیل اتهام کلاهبرداری، به وسیله ارزهای دیجیتال به ارزش 100 میلیون دلار، تعطیل کرد.

بانک ها و دولت ها به جان بازار رمز ارزها افتادند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، کمیسیون بورس آمریکا اعلام کرد که این صندوق تامینی ظاهراً پس از جمع‌آوری 100 میلیون دلار از حداقل 55 سرمایه‌گذار، “پرداخت‌های مشابه پونزی” را برای بازگشت مالی سرمایه‌گذاران استفاده کرده است.

به گفته شرکت Chainalysis، حجم تراکنش‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال در سال 2022 به بالاترین میزان خود یعنی 20.1 میلیارد دلار رسید. با این حال، درآمد کلاهبرداری رمزارز از 10.9 میلیارد دلار ثبت شده در سال 2021 به 5.9 میلیارد دلار کاهش یافت.

تقریبا 49 هزار بیتکوین توسط دولت آمریکا به صرافی کوین‌بیس منتقل شد

 

این بیتکوین‌ها که ارزش تقریبی یک میلیارد دلاری دارند، از توقیفات مجری قانون دولت آمریکا بدست آمده و می‌تواند به دو دلیل باشد:

1. می‌تواند جهت فروش باشد

2. این جابجایی به منظور فروش دارایی نباشد و درواقع عملیات داخلی معمولی و نظارت و مدیریت منظم دولت بر دارایی های کرپتویی خودش بوده است

 

هند شروع به وضع قوانین بر تجارت بازار رمزارزها می‌کند

 وزارت دارایی هند اعلام کرده است که صرافی های ارزدیجیتال و انتقال پول رمزنگاری شده که در این کشور فعالیت می کنند مشمول قوانین پولشویی خواهد بود.

 این سازمان اعلام کرده از این به بعد کسب‌وکارهای کریپتویی زیر نظر قوانین پولشویی قرار گرفته و صرافی‌ها موظف هستند فعالیت‌های مشکوک کاربران را بلافاصله گزارش دهند.

 در بیانیه ای که دیروز منتشر شد، گزارش شد که قوانینی با هدف جلوگیری از پولشویی در هند وضع و اجرا می‌شود  بر اساس این تصمیم، سرمایه‌گذاری در  ارزهای دیجیتال، خرید و فروش و کلیه خدمات مالی در کشور شمول قانون خواهد بود.

 تلاش قابل توجهی برای تصویب قانون بازارهای ارزهای دیجیتال در هند در سال گذشته انجام شد، اما پس از اینکه نهادهای نظارتی در مورد برخی مسائل به توافق نرسیدند، دولت به رهبری نارندرا مودی اعلام کرد که انتظار پوشش جهانی برای قوانین مرتبط با ارز دیجیتال  را دارند همچنین هند مالیات های بالایی اعمال می کند.

 

سیلورگیت اعلام کرد که به فعالیت خود پایان می‌دهد

بانک سیلورگیت که تمرکز اصلی آن بر بازار کریپتو کارنسی‌ها بود، با توجه به بحران‌های مالی خودش در طی یک بیانیه گفت که : با توجه به تحولات صنعت و بحث های نظارتی در ماه های اخیر، انحلال تدریجی عملیات بانکی سیلورگیت و انحلال داوطلبانه بانک بهترین اقدام در نظر گرفته شده است.  شرکت متعهد به بازپرداخت کلیه سپرده ها در طول فرآیند انحلال است.

 بر اساس اخبار بلومبرگ به نقل از منابع نزدیک به این موضوع، مقامات شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در حال مذاکره با مدیران بانک مرکزی  Silvergate Capital هستند که در بحران نقدینگی قرار دارد.

یکی از گزینه های مورد بحث در این جلسه می تواند همکاری با سرمایه گذاران در بخش کریپتو برای افزایش نسبت نقدینگی Silvergate باشد.

 در حالی که سیلورگیت اعلام کرد که ارائه گزارش سالانه خود در مورد حسابداری را در هفته گذشته به تأخیر می اندازد، نگرانی خود را مبنی بر ادامه همین مشکلات برای امسال ابراز کرد.  پس از این رویدادها، اکثر شرکت‌های بزرگ همکاری خود را قطع کردند و در همین حین قیمت سهام Silvergate حدود 50 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد تاریخ رسید.

 

پیام‌های لو رفته از Binance می‌توانند مشکلات را با SEC بزرگ‌تر کنند

 بر اساس اخبار ارائه شده توسط وال استریت ژورنال، هدف از تأسیس Binance. US محافظت از شرکت مادر در برابر رگولاتورهای ایالات متحده بوده است.  علاوه بر این، بر اساس این اطلاعات، ادعا شد که روابط قوی‌تری بین بایننس و شرکت تابعه آمریکایی آن نسبت به آنچه قبلا تصور می‌شد وجود داردو این نگرانی را ایجاد می کند که SEC فشار ها را افزایش دهد.

بایننس اظهار داشت که برای رهایی از این فشار نظارتی، اقدامات لازم را برای جلوگیری از استفاده از خدمات خود در ایالات متحده را انجام داده است.  مهمترین اقدام در این زمینه مسدود کردن دسترسی ها با  آدرس های IP از ایالات متحده آمریکا بود.  با این حال، در میان اطلاعات فاش شده، ادعا می شود که بایننس اطلاعاتی دارد که کاربران آمریکایی این ممنوعیت ها را دور زده اند.

 طبق ادعاها، 18 درصد از ترافیک سایت اصلی بایننس از ایالات متحده آمریکا است، و ذکر شده است که کاربران با استفاده از VPN این ممنوعیت را دور می زنند.

 

تصمیم دادگاه برای خرید دارایی های شرکت وویجر توسط بایننس 

مدتی است که Binance. US در تلاش است تا دارایی های شرکت ورشکسته Voyager Digital را خریداری کند. دادگاه درخواست را ارزیابی کرد.

تصمیم دادگاه اواخر شب صادر شد.  قاضی آمریکایی وایلز پیشنهاد ارائه شده توسط صرافی بایننس آمریکا را تایید کرد.  اگرچه این روند همچنان توسط SEC مورد بررسی قرار می گیرد، قاضی این بررسی و انتظار را بیهوده خواند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!