پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۸:۳۵
سیاست خارجی - کد خبر : 13756
جمعه، ۲۱ آبان، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

باقری در مصاحبه با گاردین : قرار نیست درباره امنیت خود مذاکره کنیم

هدف اصلی ما رفع تحریم های غیرقانونی است که برخلاف قطعنامه های سازمان ملل علیه ملت ایران اعمال شده است

باقری در مصاحبه با گاردین : قرار نیست درباره امنیت خود مذاکره کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که در لندن حضور دارد با روزنامه انگلیسی گاردین مصاحبه کرد.

علی باقری کنی در گفتگو با گاردین اظهار داشت: ایران نیازمند تعهد است که آمریکا دوباره از توافق هسته ای امضا شده با قدرت های جهانی در سال ۲۰۱۵ خارج نشود. مذاکرات در وین بین ایران و سایر امضاء کنندگان برجام در مورد ابزاری برای تایید اینکه تحریم های آمریکا هم لغو شده و هم تاثیر عملی بر تجارت با ایران داشته باشد، به توافق منجر نشده است.

باقری در ادامه افزود: ما به راستی آزمایی نیاز داریم و این موضوع حل نشده باقی مانده است، این یکی از موضوعاتی است که هنوز نهایی نشده است، این کافی نیست که جوهر روی توافقنامه زده شود.

وی در دفاع از موضع خود مبنی بر ضمانت آمریکا برای پایبندی به توافق گفت: این یک توافق است نه یک سیاست، اگر قرارداد صلح بین دو کشور حاصل شود، آن قرارداد اثر قانونی یک معاهده را خواهد داشت، این قانون بین المللی است، هدف این نیست که قوانین داخلی ایالات متحده بر یک توافق بین المللی غلبه داشته باشد، این خلاف قوانین بین المللی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین با تکذیب اینکه ایران به منظور تلاش برای توسعه برنامه هسته ای خود از ازسرگیری مذاکرات خودداری می کند، گفت: طبیعی است که دولت جدید برای آماده کردن موضع مذاکره خود و انجام مذاکرات دوجانبه با طرف های دیگر به زمان نیاز دارد.

باقری همچنین بحث درباره برنامه موشکی و امنیتی ایران در این توافق را رد کرد و گفت: برجام چارچوب مشخصی دارد و به سایر موضوعات مرتبط نیست، ما قرار نیست در مورد توان دفاعی یا امنیت خود مذاکره کنیم.

وی با بیان اینکه روابط ایران با سایر کشورها نیاز به نگهبان ندارد، این موضوع را که موضع مذاکره ایران آنقدر سخت است که دستیابی به توافق در وین ممکن نیست، رد کرد و تصریح نمود: ما فقط می گوئیم طبق برجام تحريم ها باید برداشته شوند، ما یک معامله انجام دادیم و معتقدیم که باید اجرا شود.

باقری در پاسخ به این سوال که آیا می خواهد مذاکرات وین به نقطه آغاز بازگردد، گفت: آنچه مهم است، این نیست که از کجا شروع کرده ایم بلکه مهم این است که به توافقی برسیم که نتایج عملی برای طرفین داشته باشد.

هدف اصلی ما رفع تحریم های غیرقانونی است که برخلاف قطعنامه های سازمان ملل علیه ملت ایران اعمال شده است. هرگونه تحریمی که توسط رئیس جمهور اوباما و رئیس جمهور ترامپ در نقض برجام اعمال شده باید برداشته شود، این توافقی است که طبق برجام تعيين شده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!