جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۵۹
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17094
پنجشنبه، ۲۹ دي، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

بازگشت چین برای رسیدن به قدرت اصلی اقتصاد

کرونا به تازگی تمام شده بود که دوباره سرو کله اش پیدا شده است ولی با این حال چین تلاش می‌کند سود سرشار سال های قبل از کرونا را دوباره بازیابد.

بازگشت چین برای رسیدن به قدرت اصلی اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمين،  بازگشایی چین بزرگترین رویداد اقتصادی سال 2023 خواهد بود و آمریکا و متحدینش اصلا دوست ندارند قافیه را به چین ببازند ، به همین دلیل تنش ها امسال بیشتر از سال قبل می شود.

اکونومیست می نویسد: چین در بیشتر 3 سال گذشته به روی جهان بسته بوده است، اما از زمانی که این کشور بازگشایی تدریجی مرزهای خود را در 8 ژانویه آغاز کرد، تجدید تماس های تجاری، فکری و فرهنگی عواقب بزرگی خواهد داشت که عمدتاً خوش خیم است.

اگرچه این کشور همچنان گرفتار این ویروس است و باعث می شود اقتصاد چین در سه ماهه اول سال 2023 منقبض شود، فعالیت اقتصادی در نهایت به همراه تقاضای چین برای کالاها، خدمات و کالاها به شدت بهبود خواهد یافت.

با این حال، در کشورهای واردکننده کالا، از جمله بیشتر کشورهای غربی، این امر می‌تواند در تورم یا نرخ‌های بهره بالاتر خود را نشان دهد، زیرا بازگشایی اقتصاد چین فشار قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و به افزایش قیمت انرژی کمک می‌کند و بانک‌های مرکزی را مجبور می‌کند سیاست‌های پولی را حتی بیشتر تشدید کنند.

در همین حال، برای اروپا، "بازگشایی چین دلیل دیگری برای عدم رضایت از عرضه گاز است" زیرا بهبود چین به معنای رقابت بیشتر گاز است.

رقابت اقتصادی آمریکا و چین به گونه ای پیش رفت که تنش های آنها در مناطق مختلف بیشتر و بیشتر شد ، آنها در منطقه شرق آسیا شروع به آوردن فشار نظامی به یکدیگر کردند.

شاید کسی قضیه را یک تنش سیاسی - نظامی بداند ولی این در حالی است که شاید در گذشته به این شکل بوده باشد ولی در زمان حال ، خیر.

منطقه خاورمیانه تاثیر زیادی در رشد اقتصاد هر یک از آنها خواهد داشت بنابر این به این موضوع تاکید بیشتری خواهند داشت و توافق های زیادی به کشورهای منطقه خلیج فارس انجام می شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!