پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۳۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16350
سه شنبه، ۱۸ مرداد، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

بازررسی خانه ترامپ توسط مأموران اف بی آی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که ماموران FBI روز دوشنبه به املاک مار-آ-لاگو او حمله کردند. پسرش در خصوص این حمله اذعان کرد که بخشی از تحقیقات در مورد انتقال اسناد ریاست جمهوری توسط ترامپ از کاخ سفید به خانه اش بود.

بازررسی خانه ترامپ توسط مأموران اف بی آی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، تفتیش بی‌سابقه خانه رئیس‌جمهور سابق، تشدید قابل‌توجهی را در تحقیقات اسناد ریاست جمهوری نشان می‌دهد، که یکی از چندین تحقیقی است که ترامپ از زمان ریاست‌جمهوری با آن مواجه شده است.

به نقل از رویترز، وزارت دادگستری ایالات متحده از اظهار نظر در مورد این جست و جو که ترامپ در بیانیه ای آن را یک حمله نامید و که توسط «گروه بزرگی از ماموران اف بی آی» انجام شده است، خودداری کرد. مقر FBI در واشنگتن و دفتر میدانی آن در میامی هر دو از اظهار نظر خودداری کردند.

اریک ترامپ، یکی از فرزندان بزرگسال رئیس جمهور سابق، به فاکس نیوز گفت که جست و جو مربوط به اسنادی است که ترامپ از کاخ سفید با خود آورده است و پدرش ماه ها است که با آرشیو ملی در این زمینه همکاری می کند.

یک منبع آگاه نیز به رویترز تأیید کرد که به نظر می رسد این حمله با جابجایی اسناد طبقه بندی شده توسط ترامپ از کاخ سفید مرتبط باشد.

ترامپ اظهار کرد که این املاک "در حال حاضر تحت محاصره، یورش و اشغال است." او دلیل وقوع این حمله را نگفت.

ترامپ اشاره کرد: «پس از همکاری با نهادهای دولتی مربوطه، این یورش از پیش اعلام نشده به خانه من ضروری و مناسب نبود. آنها حتی گاوصندوقم را هم باز کردند.»

فاکس نیوز دیجیتال گزارش داد که ترامپ در آن زمان در املاک خود حضور نداشت.

یک قانون فدرال به نام قانون اسناد ریاست جمهوری ایالات متحده، حفظ یادداشت ها، نامه ها، ایمیل ها، فکس ها و سایر ارتباطات کتبی مرتبط با وظایف رسمی رئیس جمهور را ملزم می کند.

این حمله مطمئناً توسط کریستوفر رای، رئیس FBI، منصوب شده توسط ترامپ، و رئیس او، دادستان کل، مریک گارلند، که توسط رقیب سیاسی ترامپ، رئیس جمهور جو بایدن، منصوب شده بود، تأیید شده است.

حامیان دموکرات بایدن از گارلند به دلیل محتاط بودن بیش از حد در پرونده تلاش های ترامپ برای لغو شکست خود در انتخابات 2020 انتقاد کرده اند. یکی از مقامات کاخ سفید گفت: بایدن از قبل در مورد این حمله مطلع نشده بود و درخواست های اظهار نظر را به وزارت دادگستری ارجاع داد.

فیلیپ هالپرن، دادستان سابق فدرال که در پرونده های فساد عمومی تخصص داشت، گفت: «اشتباه نکنید، دادستان کل باید اجازه این حمله را دهد.»

حامیان ترامپ دموکرات‌ها را متهم کرده‌اند که از بوروکراسی فدرال برای هدف قرار دادن ترامپ سواستفاده می‌کنند، حتی در حالی که بایدن تلاش کرده از وزارت دادگستری فاصله بگیرد.

 

اسناد گم شده

در فوریه، دیوید فریرو، آرشیودار، به قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اداره بایگانی و اسناد ملی در طول سال 2021 با ترامپ در ارتباط با بازگرداندن 15 جعبه از اسناد در ارتباط بوده است. او در نهایت آنها را در ژانویه 2022 بازگرداند.

در آن زمان، آرشیو ملی هنوز در حال انجام فهرست‌بندی بود، اما اشاره کرد که برخی از جعبه‌ها حاوی اقلامی بودند که «به‌عنوان اطلاعات طبقه‌بندی شده امنیت ملی علامت‌گذاری شده‌اند.»

ترامپ قبلا تایید کرده بود که با بازگرداندن برخی اسناد به آرشیو موافقت کرده است و آن را «روندی عادی و معمولی» خواند.

یک منبع آگاه در ماه آوریل گفت که وزارت دادگستری تحقیقاتی را در مراحل اولیه درباره انتقال اسناد توسط ترامپ به املاکش در فلوریدا آغاز کرد.

لارا ترامپ، عروس رئیس جمهور سابق، گفت که او فقط یادگاری هایی را از زمان حضور خود در دفتر ریاست جمهوری به خانه خود منتقل کرده است.

چند ده تن از حامیان ترامپ در نزدیکی مار-آ-لاگو، که در چند قدمی اقیانوس قرار دارد، جمع شدند و چند مرد در کنار یک وسیله نقلیه ورزشی تاریک نگهبانی می دادند. ماشین‌های پلیس در خیابان پارک شده‌اند و مأموران ترافیک را هدایت می‌کنند و تماشاچیان را از دروازه‌ها دور می‌کنند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!