پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۴:۳۵
سیاست - کد خبر : 2232
سه شنبه، ۲۲ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

بازتاب حضور گسترده راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های جهان

این راهپیمایی با شکوه در سایه تنش ها بین تهران و واشنگتن و در چهلمین روز شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی و حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی ها در عین الاسد برگزار شد.

بازتاب حضور گسترده راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های جهان

 صبح امروز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور باشکوه مردم و مسئولین و همچنین چهره های سیاسی برگزار شد. این راهپیمایی با شکوه در سایه تنش ها بین تهران و واشنگتن و در چهلمین روز شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی و حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی ها در عین الاسد در حالی برگزار شد که رئیس جمهور کشورمان در مسیر راهپیمایی پرشور مردم تهران اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بهترین پاسخ قوی در برابر کاخ سفید و ستمگران و ندای آزادی ملت بزرگ ایران است.

حضور گسترده مردم ایران در شهرهای ایران بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه های مختلف دنیا داشته است که در ادامه برخی از آنها را می خوانید:

شبکه خبری المیادین نوشت که مردم شهرهای مختلف ایران، امروز در شرایط جوی سختی در راهپیمایی 22 بهمن حاضر شده‌اند. وفا سرایا مجری المیادین در استودیو تهران به تصاویر مردم حاضر در راهپیمایی تهران و رشت اشاره کرد که زیر بارش تقریبا شدید برف در خیابان حاضر شده‌اند و گفت، همین حضور با این وضعیت، نشان دهنده دروغ کسانی است که می‌گویند، مردم ایران را بالاجبار به این مراسم‌ها می‌آورند.

وب‌سایت لبنانی «العهد» نیز اعلام کرد، امروز (سه شنبه) در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران راهپیمایی‌های گسترده‌ای در استان‌های مختلف ایران آغاز شد. این گزارش می افزاید: علی‌رغم سرمای هوا و بارش برف در برخی استان‌ها، میلیون‌ها ایرانی به میدان‌ها و خیابان‌ها آمدند تا در راهپیمایی‌های پیروزی انقلاب شرکت کنند. راهپیمایی‌های امسال همزمان با چهلم شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و همرزمانش است.

روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» در وبسایت خود گزارش داد که از صبح امروز، «راهپیمایی‌های گسترده‌ای به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در گوشه‌ و کنار ایران برگزار شد».این روزنامه خبر داد که این راهیپمایی‌های گسترده در وضعیتی صورت می‌گیرد که ایران «با وضع اقتصادی دشوار و فشارهای خارجی روزافزون» مواجه است.

القدس العربی در عین حال اذعان کرد که «این مشارکت گسترده، علی‌رغم موج سرمای بسیار شدیدی است که کشور [ایران] شاهد آن است.

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد

تهران پایتخت ایران و دیگر شهرهای این کشور امروز شاهد برپایی راهپیمایی‌هایی بود که در آن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ را جشن گرفتند. روسیا الیوم نوشت: جشن های امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با تشدید تنش میان این کشور با آمریکا از زمان خروج واشنگتن از توافق هسته ای با تهران در سال ۲۰۱۸ و تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران  با هدف اعمال فشار بر این کشور برای مذاکره بر سر برنامه موشک‌های بالستیک آن همزمان شده است و این در حالی است که ایران برخی از این موشک‌ها را در  چارچوب برنامه‌های مناسبتی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب خود به نمایش گذاشت.

پایگاه خبری روزنامه پرتیراژ «الیوم‌السابع» مصر

 امروز سه‌شنبه گزارش کرد که ده‌ها هزار نفر از مردم ایران صبح امروز در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در سایه تنش شدید با آمریکا، به خیابان‌ها آمدند.این پایگاه خبری گزارش کرد که تلویزیون ایران گوشه‌هایی از راهپیمایی مردمی در شش شهر این کشور از جمله مشهد، اهواز و کرمان را در حالی که پلاکاردهایی با عنوان «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» در دست داشتند، پخش کرد.این وبگاه خبری همچنین به نقل از برخی خبرگزاری‌های ایرانی گزارش داد که در جریان راهپیمایی امروز چند موشک نیز رونمایی شد.

شبکه خبری العربیه انگلیسی

 درباره یوم‌الله ۲۲ بهمن در گزارشی نوشت: ایرانیان در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. براساس گزارش تارنمای انگلیسی این شبکه خبری، ده‌ها هزار نفر از ایرانیان از صبح امروز(سه‌شنبه) برای گرامی داشتن چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند. ایرانی‌ها در حالی برای گرامی داشت انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند که در سابقه خود تنش با آمریکا شدت گرفته است.

وبگاه قطری العربی الجدید

 سخنان دکتر روحانی را برای پوشش خبری خود استفاده کرد و نوشت که ایرانی‌ها صبح امروز در شرایطی که درگیر مشکلات اقتصادی در پی تحریم‌های آمریکا هستند؛ اما در تهران و دیگر شهرها ۴۱ مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را زنده نگه‌ داشتند.

وبگاه الشفق نیوز عراق 

 وبگاه الشفق نیوز عراق جهت‌گیری مخالف جبهه مقاومت دارد نیز به مراسم امروز پرداخت و نوشت که شعاردهندگان در یک راهپیمایی گسترده، با حمل پرچم‌های ایران، تصاویر شهید «قاسم سلیمانی» را با خود حمل می‌کردند.

وبگاه اخبار العراق حضور مردم در راهپیمایی امروز را «بسیار گسترده» توصیف کرد.

وبسایت صدی اونلاین مصر

وبسایت صدی اونلاین مصر نیز  با درج ویدئویی از تظاهرات امروز نوشت: «دهها هزار نفر از مردم ایران، صبح امروز 41مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.»

خبرگزاری ملی عراق

نینا نیز حضور مردم در مراسم امروز را «میلیونی» توصیف کرد و به سخنرانی دکتر روحانی، حجت‌الاسلام رئیسی و محسن رضایی در تهران، مشهد وتبریز اشاره کرد.

پایگاه خبری روداوو

پایگاه خبری روداوو نیز با درج تصویری از خیابان آزادی نوشت که شهرهای مختلف ایران امروز شاهد حضور وسیع مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که با چهلم شهادت سردار قاسم سلیمانی همراه شد؛ بود.

وبگاه ایوان لیبیا 

وبگاه ایوان لیبیا نیز نوشت که مردم ایران علی‌رغم مشکلات اقتصادی و فشارها خارجی از صبح امروز در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند.

 ابوظبی الاخباریه

وبگاه اماراتی ابوظبی الاخباریه نیز با اشاره به سرمای شدید هوا و مشکلات اقتصادی در ایران نوشت که مردم ایران به طور وسیع در این مراسم حضور یافتند. این وبگاه همچنین به تاریخچه پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

خبرگزاری راشاتودی

خبرگزاری راشاتودی نیز نوشت: «برف سنگین، ایرانی‌ها را از گرامی داشتن سالگرد انقلاب اسلامی‌شان باز نمی‌دارد. جمعیت انبوه در مناطق مختلف سراسر ایران به خیابان‌ها آمدند تا چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی بدارند. مردم در برخی از مناطق به رغم ریزش برف سنگین و بدون واهمه از هوای سرد با در دست داشتن چتر (در راهپیمایی) حضور یافتند».

خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه نوشت که ایرانی‌ها با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش اتحاد در برابر آمریکا برگزار کردند. «مرگ بر آمریکا» و «ما تا آخر ایستاده‌ایم» از جمله شعارهایی است که مردم در دست‌ نوشته‌هایشان با خود حمل می‌کردند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز 

رویترز با اشاره به حضور ایرانی‌ها در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن نوشت: ده‌ها هزار ایرانی صبح روز سه‌شنبه همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان‌های تهران و سایر شهرهای ایران حضور یافتند و این روز را گرامی داشتند.

آسوشیتدپرس

آسوشیتدپرس نیز نوشت: رسانه‌های دولتی ایران اعلام کرده‌اند که این راهپیمایی‌ها در بیش از 5000 شهر در سراسر ایران برگزار می‌شود. در تهران، ایرانیان از 12 محله به سمت میدان آزادی حرکت می‌کنند، جایی که حسن روحانی رئیس جمهور ایران قرار است در میان جمعیت به سخنرانی بپردازد.

خبرگزاری اسپوتنیک 

 اسپوتنیک نیز به حضور مردم ایران در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن اشاره کرد و نوشت که مردم با حضور در میدان آزادی منتظر سخنرانی حسن روحانی در این مراسم هستند. علاوه بر اسپوتنیک، امروز تلویزیون اینترنتی «راپتلی» روسیه، وابسته به شبکه «آر تی» هم مراسم سالگرد انقلاب اسلامی را به صورت زنده از تهران پخش کرد.

نیویورک تایمز نیز به راهپیمایی با شکوه و عظیم مردم ایران در شهرهای مختلف اشاره کرد و نوشت که مردم با حضور در خیابان ها فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

جروزالم پست

جروزالم پست نیز در گزارشی نوشت که در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هزاران تن از مردم ایران در شهرهای مختلف به خیابان ها آمدند و فریاد مرگ بر آمریکا و شعار ایستادگی و مقاومت تا آخر را سر دادند.

شبکه صهیونیستی «آی ۲۴» 

«آی ۲۴» در گزارش خود در مورد راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اذعان کرده است که جمعیت انبوهی از مردم در این مراسم حضور داشتند. در گزارش این شبکه آمده است: «بعد از آنکه مقام‌های [ایرانی] خواهان آن شدند که برای نمایش اتحاد، حضور گسترده‌ای [در راهپیمایی] صورت گیرد، راهپیمایی‌هایی با جمعیتی انبوه در تهران برگزار شد.»

خبرگزاری چینی شین هوا

 شین هوا نیز در گزارشی به حضور گسترده مردم در شهرهای مختلف اشاره کرد و نوشت مردم با در دست داشتن تصاویر بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و همچنین رهبر انقلاب آیت الله خمینی و سردار شهید قاسم سلیمانی در این مراسم شرکت کردند. علاوه بر این رسانه تلویزیون مرکزی چین، چاینا ارگ و چاینا دیلی دیگر رسانه های گروهی چین ضمن انتشار اخبار و تصاویر مربوط به این راهپیمایی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گشایش صفحه نوینی در تاریخ ایران عنوان کرده اند.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!