چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۰:۱۶
- کد خبر : 2371
جمعه، ۰۲ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

بازتاب انتخابات ایران در رسانه های خارجی

مجری المیادین در بیروت با اشاره به زیرنویس خبر «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران که گفت در ساعت نخست در تهران حداقل صدهزار نفر پای صندوق رأی حاضر شدند.

بازتاب انتخابات ایران در رسانه های خارجی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از فارس، شبکه خبری المیادین که بعد ازپوشش تحولات دهه فجر، در حال پوشش ویژه اخبار انتخابات است، امروز روند أخذ رأی را در چند شهر تحت پوشش قرار داده است.

«ملحم ریا» مدیر دفتر المیادین در تهران و «احمد البحرانی»‌ خبرنگار المیادین در مقر وزارت کشور، در تهران و «احمد عبدالله» خبرنگار شبکه در مشهد مشغول پوشش اخبار انتخابات هستند.

المیادین مشارکت مردم در ساعات نخست أخذ رأی را «بالا» توصیف کرد و ملحم ریا در خصوص چرایی این حضور گفت، اولین دلیل این حضور، حس ملی‌ مردم ایران است. دلیل دیگر دعوت واقعا گسترده همه سیاسیون، احزاب و مسئولان و رهبر ایران از مردم برای حضور است. حتی سخنان سیاسیون اصلاح‌طلب را که دنبال کنید، آنها هم خواستار حضور مردم شدند مثلا محمد رضا عارف رئیس فراکسیون اصلاح‌طلب امید در مجلس، اظهارنظر کوتاهی داشت اما خواستار حضور مردم پای صندوق رأی شد. این مشارکت مردمی، برای نظام دموکراسی دینی ایران بسیار مهم است.

مجری المیادین در بیروت با اشاره به زیرنویس خبر «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران که گفت در ساعت نخست در تهران حداقل صدهزار نفر پای صندوق رأی حاضر شدند، گفت، این رقم بالایی برای ساعت اول اخذ رأی است اما محلم ریا مدیر المیادین در تهران گفت، بله اما در ایران این عادی است.

ریا در بخش دیگری از گزارش خود گفت، روند أخذ رأی بخوبی پیش می‌رود و هیچ مشکلی تاکنون گزارش نشده است. این تعداد هم که تاکنون (در ساعت نخست أخذ رأی) حاضر شده‌اند، رقم معمولی است در ایران. بیش از پنجاه میلیون در این انتخابات حق رأی دارند و سن رأی هم از هجده سال شروع می‌شود اما به هر حال باید منتظر شد و آمار را از وزارت کشور کسب کرد.

هم‌اکنون احمد البحرانی خبرنگار المیادین در وزارت کشور و احمد عبدالله در شهر مشهد برای پوشش اخبار انتخابات حضور دارند.

به گزارش ایران زمین، صبح امروز نیز شبکه های خبری مطرح منطقه و جهان از جمله الجزیره و رویترز با قطع پخش برنامه های خود، به پوشش رای دادن رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت زنده پرداختند.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!