شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۱۴
نظامی بین الملل - کد خبر : 16124
چهارشنبه، ۲۵ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

با وجود اولتیماتوم روسیه، سربازان اوکراینی به مبارزه در سیویرودونتسک ادامه می دهند

در حالی که وزرای دفاع ناتو در بروکسل گرد هم آمدند تا درباره ارسال تسلیحات سنگین بیشتر برای تکمیل ذخایر رو به کاهش کیف، گفتگو کنند، اوکراین هیچ نشانه‌ای مبنی بر اطاعت از اولتیماتوم روسیه برای تسلیم شهر شرقی سیویردونتسک نشان نداد.

با وجود اولتیماتوم روسیه، سربازان اوکراینی به مبارزه در سیویرودونتسک ادامه می دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، روسیه به نیروهای اوکراینی که در یک کارخانه مواد شیمیایی در این شهر موضع گرفته اند، گفته بود که از صبح چهارشنبه «مقاومت بی‌معنا را متوقف کنند و سلاح‌ها را زمین بگذارند».

به نقل از رویترز، میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه به خبرگزاری اینترفاکس گفت که غیرنظامیان از طریق یک کریدور بشردوستانه تخلیه می شوند.

اوکراین می‌گوید بیش از 500 غیرنظامی در کنار سربازان در داخل کارخانه شیمیایی آزوت گیر افتاده‌اند، جایی که نیروهایش هفته‌ها در برابر بمباران‌ها و حملات روسیه مقاومت کرده‌اند.

سرگی گایدای، فرماندار منطقه لوهانسک، درست قبل از مهلت 8 صبح به وقت روسیه نوشت: «مقاومت سخت تر و سخت تر می شود، اما ارتش ما همزمان از سه جهت دشمن را مهار می‌کند».

او با اشاره به شهر دوقلوی اوکراین در کرانه مقابل رودخانه سیورسکی دونتس گفت: «آنها از سیویرودونتسک دفاع می کنند و به نیروهای روس اجازه نمی دهند تا لیسیچانسک پیشروی کنند.»

لوهانسک یکی از دو استان شرقی است که مسکو به نمایندگی از طرف های جدایی طلب آن ها را تصرف کرده است.

ستاد کل اوکراین در ساعات اولیه اعلام کرد که سربازانش همچنان در حال دفع حملات روسیه به شهر هستند.

اطلاعات بریتانیا اعلام کرد که سربازان اوکراینی در نیروگاه شیمیایی، زیرزمین در امان هستند و نیروهای روسی احتمالاً بر روی این نیروگاه متمرکز خواهند ماند و مانع از انتقال قدرت آتش آن‌ها به نقاط دیگر می‌شود.

رویترز نتوانست گزارش‌های میدان جنگ یا آنچه پس از تصویب اولتیماتوم روی داده است را تأیید کند.

 

یادآور ماریوپل

بمباران کارخانه آزوت بازتاب محاصره کارخانه فولاد آزوفستال در بندر جنوبی ماریوپول است، جایی که صدها جنگجو و غیرنظامی در آن پناه گرفته بودند. افراد داخل کارخانه در اواسط ماه مه تسلیم شدند و در بازداشت روسیه قرار گرفتند.

یورش روسیه به سیویرودونتسک، نقطه کانونی کنونی چیزی است که نبرد دونباس نامیده می شود.

کیف گفته است که هر روز 100 تا 200 سربازش کشته می شوند و صدها نفر دیگر در این نبرد خونین زخمی می شوند.

پس از اینکه نیروهای روسی آخرین پل را که سیویرودونتسک را به لیسیچانسک متصل می‌کند، تخریب کردند، اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که همچنان در تلاش برای تخلیه غیرنظامیان است.

در حال حاضر تمامی پل‌های منتهی به سیویرودونتسک تخریب شده‌اند و نیروهای اوکراینی در معرض محاصره قرار دارند.

زلنسکی در اواخر روز سه‌شنبه در سخنرانی خود گفت: «ما باید قوی بمانیم... هرچه دشمن منابع بیشتری متحمل شود، قدرت کمتری برای ادامه تجاوزاتش خواهد داشت.»

 

سلاح

مقامات اوکراینی مجدداً از ایالات متحده و متحدانش درخواست کرده اند تا توپخانه های بیشتر و بهتر و همچنین تانک ها، پهپادها و سایر سلاح های سنگین ارسال کنند.

کشورهای غربی وعده تسلیحات با استاندارد ناتو، از جمله موشک های پیشرفته ایالات متحده را داده اند. اما استقرار آنها زمان می‌برد و اوکراین به حمایت مستمر غرب برای دستیابی به تجهیزات و سیستم‌های تسلیحاتی جدید نیاز دارد، زیرا ذخایر سلاح‌ها و مهمات دوران شوروی آن‌ها در حال اتمام است.

نشست روز چهارشنبه در بروکسل به رهبری لوید آستین وزیر دفاع آمریکا برگزار می شود. این سومین بار است که این گروه متشکل از 50 کشور برای گفتگو و هماهنگی کمک به اوکراین گرد هم می آیند.

در ماه مه، سنای ایالات متحده لایحه ای را برای ارائه 40 میلیارد دلار کمک اضافی به اوکراین، از جمله 15 میلیارد دلار برای اقدامات دفاعی، به تصویب رساند و قول سیستم های موشکی دوربردتر، هواپیماهای بدون سرنشین و توپخانه پیشرفته را داده است.

اما زلنسکی گفت که اوکراین سیستم‌های ضد موشکی کافی برای محافظت از شهرهای خود ندارد و افزود: "تأخیر در ارائه آنها هیچ توجیهی ندارد."

روسیه به طور دقیق آماری از تلفات خود ارائه نمی دهد، اما کشورهای غربی می گویند که در حالی که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به دنبال وادار کردن کیف به واگذاری کنترل کامل دونباس و بخش هایی از جنوب اوکراین است، این تلفات عظیم بوده است. پوتین این جنگ را یک عملیات نظامی ویژه می خواند.

در جاهای دیگر در دونباس، اوکراین می گوید روسیه قصد دارد از شمال و در امتداد جبهه ای در نزدیکی باخموت به سمت جنوب به اسلوویانسک حمله کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد به خبرنگاران در نیویورک گفت، در استان دونتسک، زیرساخت‌های حیاتی از جمله خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز اقتصادی در هفته گذشته مورد حمله قرار گرفته‌اند.

دوجاریک گفت: «این، زندگی را برای افرادی که با کمبود شدید آب نیز مواجه هستند و گاهی اوقات به دلیل جنگ روزها نمی توانند خانه های خود را ترک کنند، تقریبا غیرقابل تحمل کرده است.»

در جنوب، ارتش اوکراین اعلام کرد که سه حمله هوایی علیه نیروها، انبارهای سوخت و تجهیزات نظامی در منطقه خرسون انجام داده است.

در حالی که تحریم های غرب به اقتصاد روسیه ضربه زده است، در نتیجه کمبود جهانی نفت و غلات باعث افزایش قیمت انرژی و کالاها شده است و تآثیر منفی ای بر اقتصاد کل دنیا گذاشته است از جمله کشورهای غربی. 

پوتین قرار است روز جمعه در مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ سخنرانی کند و بسیاری منتظر این سخنرانی هستند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!