شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۱:۰۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 15721
سه شنبه، ۰۳ اسفند، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

با تشدید بحران اوکراین، شولتز نورد استریم 2 را به حالت تعلیق درآورد

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، پس از اینکه روسیه به طور رسمی دو منطقه جدا شده در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت، پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 را که برای رساندن گاز بیشتر از روسیه به آلمان طراحی شده بود، به حالت تعلیق درآورد.

با تشدید بحران اوکراین، شولتز نورد استریم 2 را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، تفرقه انگیزترین پروژه انرژی اروپا در ماه سپتامبر سال میلادی گذشته به پایان رسید؛ اما از آن زمان تاکنون در انتظار صدور گواهینامه توسط آلمان و اتحادیه اروپا بدون فعالیت باقی مانده است.

به نقل از رویترز، این پروژه به گونه ای طراحی شده است که مقدار گازی که از روسیه مستقیماً به آلمان از زیر دریای بالتیک جریان می یابد را دو برابر کند و کشور اوکراین را که ترانزیت سنتی گاز روسیه به اروپا محسوب می شود، دور بزند.

آلمان نیمی از گاز خود را از روسیه تامین می کند و استدلال کرده بود که نورد استریم 2 در درجه اول یک پروژه تجاری برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی در اروپا است؛ اما با مخالفت اتحادیه اروپا و ایالات متحده به دلایل افزایش وابستگی اروپا به روسیه در زمینه انرژی و همچنین عدم پرداخت هزینه های ترانزیت اوکراین و آسیب پذیرتر شدن آن در برابر تهاجم روسیه، مواجه شد.

مارسل دیرسوس، عضو غیر مقیم مؤسسه سیاست امنیتی دانشگاه کیل گفت: «این یک تغییر بزرگ برای سیاست خارجی آلمان با پیامدهای عظیم برای امنیت انرژی و موقعیت گسترده‌تر برلین در قبال مسکو است. این نشان می دهد که آلمان واقعاً در مورد تحمیل هزینه های سنگین به روسیه جدی است.»

شولز گفت که از وزارت اقتصاد خواسته است اقدامات لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که صدور گواهینامه در حال حاضر امکان پذیر نباشد.

وی در یک کنفرانس خبری با همتای ایرلندی خود گفت: «هیچ گواهینامه خط لوله ای وجود ندارد و بدون این گواهی، نورد استریم 2 نمی تواند شروع به کار کند.»

وی اضافه کرد: «ادارات مربوطه وزارت اقتصاد با توجه به تغییرات پیش آمده طی چند روز گذشته، ارزیابی جدیدی از امنیت انرژی ما انجام خواهند داد.»

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان اظهار کرد: «تامین گاز آلمان حتی بدون تحویل اضافی از طریق نورد استریم 2 تضمین شده است.»

اما او به خبرنگاران در دوسلدورف گفت که قیمت گاز موضوع دیگری است و احتمالاً در کوتاه مدت با افزایش بیشتری در قیمت انرژی مواجه خواهیم بود.

آژانس شبکه فدرال آلمان، که تنظیم کننده بخش های برق، گاز، مخابرات، پست و راه آهن می باشد، در ماه نوامبر روند صدور گواهینامه خط لوله را به حالت تعلیق درآورد و گفت که اپراتور باید یک شخص حقوقی در آلمان ثبت کند.

تحلیلگران انرژی انتظار داشتند که در اواسط سال پس از اجرای این دستورالعمل ها توسط اپراتور، این خط لوله، فعالیت خود را آغاز کند.

در هفته‌های اخیر در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های احتمالی در صورت حمله روسیه شامل این پروژه می‌شود، شولتز گفته بود که همه گزینه‌ها روی میز است اما از ذکر نام نورد استریم 2 خودداری کرد.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در توییتی نوشت: «این یک اقدام اخلاقی، سیاسی و عملی در شرایط کنونی است. رهبری واقعی به معنای تصمیم گیری های سخت در زمان های سخت است. حرکت آلمان این را ثابت می کند.»

آندری ملنیک، سفیر اوکراین در آلمان نیز از اقدام شولتز استقبال کرد؛ اما به رویترز گفت: «سوال این است که آیا اکنون برای ارسال این پیام خیلی دیر نشده است؟ این اقدام باید خیلی زودتر انجام می شد.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!