چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۰:۳۹
اروپا و آمریکا - کد خبر : 15666
دوشنبه، ۲۵ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

با افزایش ترس از تهاجم روسیه، شولتز به اوکراین سفر می کند

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، روز دوشنبه به کی‌یف می‌رود تا با ولادیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در تلاش برای نشان دادن همبستگی و کمک به جلوگیری از جنگ در اروپا، پس از هشدارها مبنی بر احتمال قریب‌الوقوع تهاجم روسیه، دیدار کند.

با افزایش ترس از تهاجم روسیه، شولتز به اوکراین سفر می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این سفر بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش از طریق گفتگو و تهدید روسیه به اعمال تحریم در صورت حمله به اوکراین است. شولتز روز سه شنبه برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مسکو خواهد رفت.

به نقل از رویترز، صدراعظم آلمان که در ماه دسامبر روی کار آمد، در هفته گذشته پس از آنکه منتقدان او را به فقدان رهبری در یکی از بدترین بحران‌های امنیتی اروپا در دهه‌های اخیر متهم کردند، مشارکت خود را در بحران اوکراین افزایش داد.

شولتز روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «(این سفرها) درباره چگونگی یافتن راهی برای تضمین صلح در اروپا می باشند.»

مسکو برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند؛ اما می‌گوید که می‌تواند اقدام "نظامی-فنی" نامشخصی انجام دهد، مگر اینکه یک سری خواسته‌ها از جمله وعده‌های ناتو مبنی بر عدم پذیرش اوکراین و خروج نیروها از شرق اروپا برآورده شود.

یک منبع دولتی آلمان روز یکشنبه گفت، شولتز و زلینسکی پس از مذاکرات هفته گذشته بین نمایندگان اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان وضعیت آنها را ارزیابی خواهند کرد و به این مسئله که چگونه می توانند گفتگو را پیش ببرند، خواهند پرداخت.

این منبع گفت که تعلیق بررسی واجد شرایط بودن اوکراین برای پیوستن به ناتو، گزینه ای نیست که آلمان در نظر بگیرد.

 

برخورد سرد

شولتز روز یکشنبه گفت که اوکراین می تواند روی همبستگی آلمان به ویژه از طریق کمک های مالی برای کمک به ثبات اقتصاد خود حساب کند. البته که او باید تلاش کند تا اوکراینی ها را در خصوص نیت خود، متقاعد کند.

مقامات اوکراینی علناً از آلمان به دلیل امتناع از فروش تسلیحات به کی‌یف انتقاد کرده اند. برلین استدلال می کند که به دلیل تاریخ خونین قرن بیستم و به دلیل عدم تمایلش به قطع پروژه بحث برانگیز خط لوله گاز روسیه-آلمان، این امکان وجود ندارد.

اوکراین و همچنین متحدان غربی استدلال می‌کنند که خط لوله نورد استریم 2 که ساخته شده اما هنوز عملیاتی نشده است، روسیه را قادر می‌سازد تا اوکراین را از زنجیره تامین انرژی اروپا حذف کند و این کشور را در برابر تهاجم روسیه آسیب‌پذیرتر می سازد.

در هفته‌های اخیر، شولتز لفاظی‌های خود را در مورد هزینه هرگونه حمله جدید به اوکراین برای روسیه شدیدتر کرده و گفته است که همه گزینه ها روی میز خواهند بود؛ اما او قولی مبنی بر پایان دادن نورد استریم 2 نداده و یا حتی نامی از آن در رابطه با تحریم ها نبرده است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!