چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۸:۴۶
دوشنبه، ۰۱ اسفند، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

اینستاگرام مانند تلگرام دارای بخش کانال شد

متا اعلام کرد که اینستاگرام به صورت رسمی از بخش Channels رونمایی کرد.

اینستاگرام مانند تلگرام دارای بخش کانال شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، بخش کانال‌های اینستاگرام شباهت زیادی به کانال‌های تلگرام دارد، مدیران کانال‌های اینستاگرام می‌توانند مواردی مانند متن، تصاویر، ویدیو را در این کانال‌ها منتشر کنند. مانند تلگرام، کانال‌های اینستاگرام هم از واکشن با ایموجی پشتیبانی می‌کنند. 

 اینستاگرام می‌گوید در ماه‌های آینده ویژگی‌های بیشتری به بخش کانال‌ها اضافه خواهد کرد.  این ویژگی در حال حاضر در اختیار تعداد محدودی از کاربران آمریکایی قرار گرفته است و طبق اعلام متا، در ماه‌های آینده در کشورهای بیشتری در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

افزایش کمک هزینه امنیتی متا

شرکت متا به‌تازگی اعلام کرد کمک هزینه امنیتی اعطا شده به «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این شرکت و خانواده‌اش را 4 میلیون دلار افزایش داده تا میزان کل این کمک هزینه به 14 میلیون دلار برسد. 

مدیرعامل متا در گذشته به دلیل هزینه بیشتر در زمینه امنیت نسبت به مدیران عامل شرکت‌های دیگر از حوزه فناوری، مورد بررسی قرار گرفته است.

به عنوان مثال، در سال 2021، غول شبکه‌های اجتماعی بیش از 26.8 میلیون دلار برای هزینه‌های امنیتی زاکربرگ و خانواده‌اش هزینه کرده بود.

 

متا واتساپ را به روز رسانی کرد با قابلیتی جدید

به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه اندروید واتس‌اپ منتشر شده که قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

 برخی از ویژگی‌های جدید به صورت آزمایشی در دسترس بعضی از کاربران قرار گرفته‌اند ولی انتظار می‌رود به زودی به صورت عمومی منتشر شوند.

1. کاربران اکنون می‌توانند هنگام ارسال تصاویر و اسناد خود، به آن‌ها توضیحات (کپشن) اضافه کنند.

2. برای گروه‌های خود اکنون می‌توان توضیحات طولانی‌تری نوشت

3. همچنین می‌توان تا 100 تصویر و ویدیو را به‌طور همزمان ارسال کرد. قبلاً، ویژگی آخر فقط به 30 تصویر محدود شده بود.

4. یکی از جذاب‌ترین تغییرات این به‌روزرسانی، اضافه شدن آواتارهای متا است.

کاربران اکنون می‌توانند آواتار مورد نظر خود را شخصی سازی کنند و سپس از آن برای استیکرها یا تصویر پروفایل خود استفاده کنند. با رفتن به بخش آواتار موجود در صفحه تنظیمات، می‌توان به این ویژگی دسترسی پیدا کرد.

امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن به وب‌اپ‌ها در نسخه بتا iOS 16.4 فراهم شد

 نسخه‌های بتای iPadOS و iOS 16.4 در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفتند، پشتیبانی از پوش نوتیفیکیشن‌های وب (Web Push Notifications) را به این سیستم عامل اضافه می‌کنند، قابلیتی که اپل وعده داده بود در ماه ژوئن به iOS 16 اضافه شود.

این قابلیت می‌تواند مورد توجه کاربران ایرانی قرار گیرد. در زمان اولین آیفون، کاربران می‌توانستند میانبر وب‌سایت‌ها را به صفحه‌اصلی خود اضافه کنند تا به صورت آیکون یک برنامه نمایش داده شوند، اما آن‌ها قادر به ارسال اعلان‌ها یا نمایش آن‌ها نبودند.

 با این حال، اکنون طبق پست جدید وبلاگ WebKit، اپل در iOS 16.4 و iPadOS 16.4 قصد دارد این قابلیت را فراهم کند.

اپل در به‌روزرسانی iOS 16.4 علاوه بر قابلیت پوش نوتیفیکیشن وب، ویژگی‌های دیگری از جمله ایموجی‌های بیشتر و به‌روزرسانی صفحه کلید برای زبان‌های خاص را به کاربران ارائه کرده است.

 سوزان ووجیتسکی، مدیرعامل یوتوب از سمت خود کناره‌گیری می‌کند 

سوزان ووجیتسکی با سابقه ۲۵ سال حضور در گوگل و ۹ سال مدیرعاملی یوتوب، در ایمیلی به کارکنان اعلام کرده است که از مدیرعاملی این سرویس استریم کناره‌گیری می‌کند تا روی خانواده، سلامت و پروژه‌های شخصی‌اش تمرکز کند. «نیل موهان» که هم‌اکنون مدیر ارشد محصول یوتوب است، جانشین ووجیتسکی می‌شود.

اپل برای ساخت آیفون 14 پرو مکس چقدر هزینه می‌کند؟

شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ (CR) در جدیدترین گزارش خود به سراغ هزینه مواد مورد استفاده در تولید نسخه پایه آیفون 14 پرو مکس رفته است که از میانگین هزینه ساخت 464 دلار خبر می‌دهد. درحقیقت هزینه ساخت جدیدترین پرچمدار اپل نسبت به آیفون 13 پرو مکس، 3.7 درصد بیشتر است، 

تراشه A16 بایونیک 20 درصد از هزینه ساخت پرچمدار اپل را به خودش اختصاص می‌دهد و هزینه ساخت آن 11 دلار از تراشه آیفون 13 پرو مکس بالاتر است. نمایشگر آیفون 14 پرو مکس هم در هزینه ساخت سهم 20 درصدی دارد و افزایش 1 درصدی را نسبت به آیفون 13 پرو مکس نشان می‌دهد.

دوربین 11 درصد از هزینه تولید گوشی اپل را به خودش اختصاص داده است که افزایش 1 درصدی را نشان می‌دهد. با وجود این افزایش‌ها، هزینه تولید قطعات مربوط به ارتباطات سلولار در آیفون 14 پرو مکس نسبت به نسل قبلی‌اش کاهش یافته است.

درحالی‌که قیمت قطعات ارتباطات سلولار در آیفون 13 پرو مکس 14 درصد هزینه ساخت را به خود اختصاص می‌دهد، این هزینه برای نسل جدیدش، 13 درصد است.

 

حسادت ایلان ماسک 

گزارشی تازه می‌گوید ایلان ماسک پس از برگزاری رویداد ورزشی «سوپربول» از مهندسان توییتر خواسته است تا به‌نحوی توییت‌های او را بیشتر به کاربران نشان بدهند.

 این درخواست ظاهراً زمانی مطرح شده که توییت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا درخصوص مسابقه سوپربول بیشتر از توییت ایلان ماسک بازدید داشته است.

 ظاهراً توییت جو بایدن حدود 29 میلیون بازدید داشته است، درحالی‌که توییت ماسک پیش از حذف‌شدن فقط 9.1 میلیون بار دیده شده بود.

 پلتفورمر می‌گوید او پیش‌تر یکی از مهندسان ارشد توییتر را اخراج کرده بود، چون این کارمند گفته بود مردم دیگر علاقه‌ای به حرف‌های ماسک ندارند و به‌همین خاطر کمتر توییت‌های او را دنبال می‌کنند.

کوالکام از مودم پرچمدار اسنپدراگون X75 با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای رونمایی کرد

‌ مودم جدید، نسخه به‌روزشده مودم X70 سال گذشته محسوب می‌شود که در گوشی‌های جدید مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 مانند S23 اولترا موجود است.

 کوالکام با فعال‌کردن اتصالات قدرتمندتر و استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به اتصال بهتر گوشی شما در نقاط دشوار، تراشه مودم خود را برای موج بعدی پیشرفت‌های 5G آماده کرده و همچنین به ارائه سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه در اتصال Wi-Fi 7 و 5G به کاربران متعهد شده است.

 این تراشه همچنین از فناوری ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite پشتیبانی می‌کند. کوالکام می‌گوید که اسنپدراگون X75 احتمالاً با چیپست پرچمدار بعدی عرضه می‌شود که بدون شک اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!